RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Robert - 10 oktober 2012 20:10

Veckans prov är avklarat, och som jag tidigare berättat var jag nästan helt säker på att är det nått prov som jag kommer att fejla på så är det det här provet. När så pappren lades fram vid mina händer så försvann helt och hållet nervositeten och jag kunde slappna av. Just den svåraste frågan som jag hade råpluggat till fanns visserligen, men allt det andra som jag hade gruvat mig lite åt känndes helt och hållet helt okej, "äh Robert, det här fixar du, inget att vara orolig för", intalade jag mig själv. Och ju mer tiden gick och pappren blev mer ifyllda, desto mer kände jag mig allt "gladare i hatten". Nu är det bara väntan på provsvaren som står härnäst och stampar, hoppas verkligen att jag får veta redan inom två dagar.

 

Här ovan är det eftermiddags-lektionen som pågår, det var nått med stolarna som gjorde att en stor del av min kropp tappade känseln, eller rättare sagt, jag fick "träsmak". Nu gick vi igenom nästa grej som kommer, som heter FKG & TB (Fordonskungörelser & Tekniska bestämmelser), som känns betydligt lättare, eftersom frågorna inte kräver lika många svar som i KKF & KKL, men det provet är först om två veckor. Innan dess väntar ytterliggare hård teori inom fordonsteknik, som är bara om sex dagar. Det har med andra ord inte lugnat ner sig på pluggfronten.


Avslutar detta inlägg med en bild på det som kanske är årets sista fluga som höll sällskap i klassrummet här på Vännäs Läger, mer bloggande blir det som vanligt imorgon igen.

 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards