RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2009

Helgen är snart slut...

Av Robert - 18 oktober 2009 17:30

... men det är inte långt kvar tills det är dags för höstlov, och veckan som kommer tror jag inte kommer att bjuda på nåt spännande direkt förutom två prov och en annan grej som heter dialogdagarna. Dialogdagarna är något som jag tror är nåt som bara ett fåtal kommuner kommer att delta i, och en av dom är Sundsvall. Det som kommer att ske är ett antal föreläsningar och lite till, inte mycket jobb alltså. Sedan efter det när veckan är slut kommer det efterlängtade höstlovet. Och då är det på det lilla viset att den 31 oktober ska jag och ett gäng ner till Stockholm för att tävla i bowling. Tävlingen heter Jubal Open och spelas i Jakobsberg, och då blir det spännande.

Senast det var en tävling i det sammanhanget var i våras då det var EM i Nyköping. Då gick det bra för mig, det blev ett SM-guld som jag fick ta med mig hem. Och sedan dess har jag funderat över hur det kommer att gå i framtida tävlingar eftersom jag tror att det kommer att bli lite svårare, men det vill jag bara tänka bort hela tiden.

Men innan des så ska jag bara ta det lungt hemma. Jag vet att man mår bäst av att semestra hemma istället för utlandet. Varför vet jag inte.


Men jag måste berätta vad jag gjorde i fredags, för det var ju så att det blev en ovanligt kort dag för mig. Och jag tänkte passa på att besöka våran lokala TV4-station, eftersom jag känner en som jobbar där. Och den personen ville att jag skulle komma dit igen, det var ett år sen jag var där sist. Och där var det nämligen tårtkalas, för det var så att deras sälj-avdelning firade att dom hade lyckats få budgeten att gå ihop, och tackade ja till en tårtbit.

Senast jag ar där fanns det också en tv-studio där, men för snart ett år sen flyttade dom utsändningarna till Umeå, så nu är det bara en redaktion där. Fast det går bra ändå tycker dom.


Senare på eftermiddagen ringde jag min kontakt på SVT och jag sa att jag kunde närvara i kontrollrummet under sändning, och han sa det till mig att det inte skulle vara några problem.

Sen när klockan började närma sig 17.50 var jag framme utanför tv-huset. Jag blev insläppt och sedan var det inte långt kvar till sändning.

På redaktionen var det liv och rörelse fast det var inte mer än 5 personer som jobbade då. Hans Lindblom skulle vara programledare den kvällen och när klockan var 18.00 satt vi alla inne i kontrollrummet och Hans hade tagit plats i studion.

Jag kan berätta att jag var i tv-huset ända till klockan 19.45 för jag visste att det inte skulle bli middag före klockan åtta, så det var bara att ta det lungt under tiden.

Jag kan säga att vi var ett glatt gäng som var i kontrollrummet då. Vi skrattde och skojade med varann medans vi alla satt där, det var ju trots allt fredag.


Men sen var det dgas att åka hem till middagskäket och den kommande helgen, men jag tror jag kommer tillbaka dit igen, för jag och Anna Beijron skulle leta efter ett tillfälle då Hans fick ett skrattanfall, men vi hittade det inte tråkigt nog, men vi hittade en del andra roliga klipp så kallade "skamband". Och det finns en hel del klipp från andra nyhetsprogram. Men det får bli vid ett annat tillfälle


Nu är det snart dags för middag, cya ;)

 
 
PAtrik

PAtrik

18 oktober 2009 17:41

snygg design du har!

http://putteisback.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards