RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Robert - 6 oktober 2009 22:15

Oj då! Har tisdagen redan gått? Då är det snart mitten på veckan alltså eller?

Hur som helst så kan man säga att den här dagen började bra, det var nämligen så att det inte blev någon företagsekonomi i morse. Och det betydde att jag fick sova lite längre på morgonen, bra va?

Men senare blev det mer jobbigt tycker jag, för att jag tycker som så många andra att en del lektioner tar bokstavligen musten ur en, och då syftar jag på Inköp och varuhantering som jag tycker är väldigt seg, och samtidigt fattar man nästan inte nåt. Och när vi skulle ha genomgång som jag inte riktigt var med på så blev saken nästan ännu värre.


Det var en hel del uppgifter som jag inte blev klok på, och inget får man höra heller. Men nu är det så att man nästan har fått en andra chans. Det är så att vi ska sitta och ha läxförhör på samma ställe. Men nu får jag ju tid att sitta och läsa på, som tur är.


Men den här dagen blev bättre för jag åkte sedan efter skolan till det ställe där jag ska göra min APU på. Jag skulle träffa chefen på stället för att han skulle skriva under ett papper om jag får göra min APU hos dom, och han och jag har blivit nästan kompisar eftersom jag har praktiserat och sommarjobbat där några gånger, så man börjar känna varenda en av personalen och det är naturligtvis ett stort plus, och jag får komma dit igen.


Efter det hela skulle jag åka ut till Birsta till El-giganten, för jag var som sagt ute efter en ny mobil. Och jag hade spanat efter en sådan som troligtvis kommr att passa mig och mina behov.

Innan jag begav mig dit ut så satt jag framför datorn för att kolla lagerstatus, och där stod det att den skulle finnas i lager. Men när jag kom dit var den inte det, men det var kanske ändå tur för det fanns ett till ställe där jag ville kolla, och det blev SIBA.

Och där fanns den och jag fick den också lite billigare dessutom, men den som jag hade innan ska jag behålla som reserv men den ligger numera i en låda.

Den nya mobilen då? Jo det är en Sony Eriksson och gör ju bra prylar, men det var en sak som jag inte förstog mig på var batteriluckan, och den öppnade man på något konstigt sätt, tro mig.

Men den nya mobilen har bluetooth, 2 megapixelkamera och musikspelare. Mycket bättre än den förra som jag har haft i tre år, imponerande eller hur? Till skillnad från andra mobiler som inte håller i mer än ett år.


Det har varit ganska kallt idag men soligt, och det ser faktiskt ut att hålla i sig resten av veckan men det blir fortfarande kyligt. Titta gärna in på yr.no för mer info, det är en jättebra vädersajt.

Nu måste jag plugga lite.

Cya

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards