RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Robert - 7 oktober 2009 22:11

Det är ett av dom saker jag har åstadkommit idag. Reportaget är äntligen klart efter en tids redigering och omskrivning, och för er som vet var det reportaget innehåller så kan jag säga att det är SVTs regionala nyhetsprogram i Västernorrland och Jämtland. Jag tänker såklart på Mittnytt som jag gjorde ett litet besök hos i fredags. Och innan det var klart att jag skulle göra ett litet besök där visste jag inte riktigt vad jag jag skulle skriva om, men nu är jag klar med det.


Och nu till en annan sak, nämligen att jag har fått genomlida ännu en lektion i Inköp och varuhantering, och den här gången var det läxförhör och vad kan jag säga om det. Frågorna klarade jag med nästan bravu, men när det var dom här tabellerna där man räknar ut pålägg och mellanskillnad körde jag nästan fast direkt men när det var att räkna ut moms på en del varor gick det snabbt.

När det var klart skulle vi lära oss att räkna på speciella räknesnurror som en del inköpare använder sig av. Först gick det lite trögt att förstå sig på hur man bär sig åt men till slut kunde jag begripa mig på hur det var man gjorde, sen återstår hur mycket man kommer ihåg.


Men när den lektionen var slut var det Svenska C som stod på tur. Då fick jag veta att vi inte behövde gå till ett klassrum för att få höra vad vi skulle göra. Istället fick vi gå och jobba med reportaget, och eftersom jag hade mitt jobb hemma så åkte jag hem direkt och började jobba.

Jag hade kulturskolan senare kl 16.00 och jag kom hem vid två-tiden och jag hade lite tid på mig att kunna avsluta jobbet innan jag var tvungen att åka iväg, och jag lyckades kunna slutföra jobbet så nu har jag ett jobb undanstökat.


Men än så länge är det inte helt finito än. Det återstår lite jobb kvar innan det är dags för APU efter höstlovet.


Nu lite musik av One More Time. Cya



Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards