RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 2 oktober 2009

Av Robert - 2 oktober 2009 17:08

Den här veckan har varit skön, och det är för att den har gått rätt smidigt att gå igenom. Jag har visserligen inte bloggat på flera dar men nu har jag tid med det. På företagsekonomin blev det kalkyler som vi jobbade med och jag fattade galoppen nästan direkt. Och efter det tror jag att jag vet vad jag är bra på, och det är nog kalkyler och tabeller. Men annars så har det inte varit bara det utan en del andra kurser och nog börjar jag bli trött på att räkna, för på en lektion skulle vi beräkna omsättningshastighet och det var jag nog inte så bra på, men jag lyckades göra färdigt dom som jag skulle göra och jag var helt slut i huvve. Så jag kommer att få det tufft att gå igenom sådana uppgifter i fortsättningen. Men nu vill jag inte tänka på det för jag har en del andra saker att gå igenom bland annat det som jag har i hemuppgift. Jag har både i Företagsekonomi och Småföretagande och det är sånt som jag inte har hunnit med att göra på den vanliga skoltiden, för jobbar man inte klart med detta är det tur att man får göra det hemma.


Men nu måste jag berätta förutom att det är första helgen när jag inte längre är ute och säljer tidningar, så var det nu i eftermiddags som jag skulle göra ett studiebesök på SVT här i Sundsvall. Och när jag var klar i skolan vid två-tiden så ringde jag min kontakt på SVT, som för övrigt är Hans Lindblom, och han sa att det är bara att åka dit. Och det tog ungefär tio minuter att ta sig dit. Väl där fick jag en rundtur i TV-huset och han berättade för mig hur allt fungerar och jag fick också prova att sitta i programmledarstolen i studion, men jag var där också där för att göra ett reportage till skolan så då fick jag en hemuppgift undanstökad. Och jag var nog där i nästan en timme och när han hade visat klart fick jag gå runt och ta lite bilder. Jag fick även en bild på mig själv när jag sitter i studion.


Här kommer lite bilder därifrån.


Trevlig helg ;)


 

Redaktionen


 

I studion


 

En ganska stökig studio. Det som syns är bl a inredning från tiden då Eftersnack fanns

men även lite annat bråte.

I studion finns totalt 4 kameror.


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards