RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Robert - 12 oktober 2009 21:15

Nu var det ett bra tag sen jag skrev något, men nu ska jag skriva lite grann för det har inte hänt så mycket. Jag kan nämna att jag har prov på fredag och att jag för en liten stund sen har spelat klart matchen i bowling, i korpserien. Förra gången det begav sig blev det vinst för mig och mitt lag och så blev det lyckligtvis också idag. Och resultaten har varit den samma båda gångerna tror jag, det blev alltså 10-8 båda gångerna misstänker jag. Men vissa gånger har det varit tufft och andra gånger lite lättare, men det har varit numera sällan eftersom vi nyligen gick upp en division i serien.


Men jag har naturligtvis inte bara bowlat, utan det är som vanligt sega dagar i skolan, men nu tycker jag att det börjar släppa lite i och med att det inte är långt kvar innan det är dags för APU. Men nästa vecka blir lite speciell för att det är något som kallas dialogdagarna, och det blir en hel del föreläsningar hela dagarna och det blir inte så mycket jobb för den delen. Men idag var det lite annorlunda för att våran mentor ville prata med var och en av oss och när det var min tur fick jag gå in i ett annat rum och så satt jag och mentorn där, och hon sa att det kommer att gå bra för mig. Det är i och för sig skönt att höra för man siktar in på ett hyggligt bra slutbetyg, och när man väl får ett sånt så är man redo för vad som komma skall.


Men jag måste också passa på att berätta att i söndags var jag och farsan ute och övningskörde, och jag måste säga att senast vi var ute och körde var någon gång i våras så det var värkligen på tiden att det blev av. Jag tycker att jag är mycket bättre på det här med dragläget som tidigare varit min svaghet, och när man kan det har man en bättre förutsättning på att lyckas ta körkort. Farsan behövde köra upp bara en gång och det skulle kuna vara något att sikta in sig på när man själv gör det.


Men nu måste jag plugga, cya

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards