RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Robert - 29 oktober 2009 16:15

Så känns det för mig just nu, torsdag och sedan fredag som blir som nästan idag. Sedan ska jag upp skittidigt på lördag för bussen som går till Stockholm och tävlingen där går klockan 8, men tävlingarna börjar inte föränn på söndagen och varför vi måste åka då är att vi har hyrt en rätt stor buss som ska både inrymma oss bowlare och även simmarna. Så lördagen blir inte mycket att hurra för. En till grej som vi har som policy är att när vi åker på tävlingar och träningar är att vi inte får äta godis och inte dricka alkohol. I och för sig bra för att vi inte blir dåliga av det vi äter, men vad jag vet så får våra ledare göra det, vilket dom också kan göra för att vara ett bra föredöme till oss, men det hoppas att dom kanske kommer att göra, man vet liksom inte.


En annan sak är att det har blivit kallare, och då snackar vi om riktig vinterkyla nästan, så den här dagen blir nog den allra sista som jag åker moppe. För farsan har betämmt att snart ska den avställas och då behöver man inte betala försäkringar för den under tiden den är avställd. Men idag passade jag på att åka till stan för att se om jag fick tag i en snygg och varm mössa och det gjorde jag. Hittade en rätt snygg mössa av märket "Burton". En fiffig grej är att man kan ändra färg och utseende genom att dra den ut och in. Och jag fick visserligen ge 299 spänn för den men det tyckte jag var värt.


Nu ska jag snart bowlingträna sista gången innan vi åker ner och jag var och tränade igår också tillsammans med dom andra som ska ner.


Hej hej :)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards