RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 25 september 2012

Av Robert - 25 september 2012 20:06

Jag börjar detta inlägg med att idag blev det klart att KVT-provet som jag inte hade godkänt på, blev godkänt efter omprovet i förra veckan, men även i fredags blev det glada miner, då hade mitt prov i Fordonsteknisk teori, bromsar också blivit godkänt, där förvånande nog bara två av alla oss tio klarade igenom det. Nu betyder det att inga ogjorda prov är att vänta, i alla fall inom den närmste två veckorna så nu ska jag deffenitivt skärpa mig så blir det ingen repris utav KVT-provet. Om en vecka är det dags för nästa, som är inom kännedom bland knappar och reglage som finns i en vanlig buss. 

 

Idag fick alla vi på kursen schemat som täcker ända fram till kursslut, jag har förståss redan kollat igenom den. Visserligen har jag lärt mig att ta en dag i sänder, men när man som jag väntar på nåt som det i princip inte går att vänta på, så slukar liksom huvudet upp allt och det ska gå fort, riktigt fort. Två veckor innan kursavslut vet jag att stora YKB-provet som tar upp allt vi har gjort inom YKB (yrkeskompetens) väntar på mig.


Men det schemat visar också härnäst en körlektion tidigare än vanligt, den är förlagd kl 04.45, vilket innebär att bara några minuter efter att det här skrivs så är det redan sängdags för min del här i Vännäs. 


Mer bloggande blir det förståss i senare inlägg.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards