RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 3 september 2012

Av Robert - 3 september 2012 19:59

Så har det blivit dags för ny vecka, som förhoppningsvis ska ge lite mer spänning, för redan imorgon drar jag hem till hemorten där en tre dagar lång praktik väntar.

 

Men nu över till dagen som har varit, för vad man kan säga om dagen som sådan, är det har varit mycket av det goda som är övningskörning med bussen. En 12-meter lång pjäs på ca 14 ton, som jag kört med ordentligt, för det ar inte bara en massa kör- och backövningar genom en konbana, utan även övningar som "start-i-backe"(ovan), och vet man att bussen väger 14 ton så måste man absolut ha kontroll och inte låta den okontrollerat rulla bakåt. Det är en dödsynd har Anna sagt.

Men även köra på E12 mellan Vännäs-Vännäsby, och manövrer på trånga och smala gator och gathörn, där känner jag att jag har lite kvar att lära, som även "start-i-backe"


Och jag kan avslöja att svetten bokstavligt talat rann i pannan till en början, och det var inte för att det var varmt i  bussen utan för att man blir så uppvarvad när nu svårighetsgraden stiger. Men visst är det sådana utmaningar man söker efter sig här i livet, och jag ångrar inte en sekund att jag är här i Vännäs och gör det jag gör och framförallt siktet att nå mitt mål.

 

Vännäs kommuns nya fräscha logotyp 

 


Men som sagt, redan imorgon bär det av mot hemorten och utbildningens första praktik. 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards