RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 20 september 2012

Av Robert - 20 september 2012 20:33

På vägen till skolan är man ju ute i friska luften, perfekt att börja dagen med eftersom man är tvungen att gå 300-400 meter för att få äta frukost som serveras nere på skolan, sen åter till elevhemmet för lite småfix i mun och hår innan dagens första lektion tar vid. I det här fallet var det dags för den sk praktikredovisningen. Vi skulle berätta vad vi har varit med om på våra praktikplatser som vi besökte för några veckor sedan. Jag hade som tidigare berättat Keolis hemma i Sundsvall.

 


Själva redovisningen gick utan problem, inga konstigheter förrutom animeringarna av texten som åkte upp på skärmen, vi gjorde det helt och hållet i PowerPoint. Jag fick klart för mig att till nästa gång när det nu blir, tänka efter hur jag gör med animeringarna i texten i presentationen. 


Och nu i skrivande stund så väntar jag med spänning på provsvaren, inte bara från omprovet vissa av oss hade idag, utan även för fordonstekniska provet vi hade för några dagar sedan. Och hur det gått kommer i senare inlägg, för imorgon väntar hemorten och jag åker inte förrän tidigt på tisdag morgon tillbaka hit. Jag tänker ta det tidiga morgontåget från Sundsvall C 5.50. 

 

Och med det här inlägget har jag nu lagt en mördarvecka bakom mig och ser famåt. Jo en sak till, kommande onsdagen kommer att bli den jobbigaste på länge, med körlektion redan kl 4.45 och sedan rullar det på ända till kvällen. Snacka om att man kommer att känna sig sliten efteråt. Plus att på tisdag får vi nya schema som sträcker sig ända fram till kursens avslut 23 november, spännande.


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards