RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Robert - 10 september 2012 20:17

Efter några dagar i hemorten och en praktikperiod hos Keolis, är man så tillbaka i Vännäs till studierna, och nu kör jag igång 5;e veckan av kursens totalt 15 veckor. Allt började med ett prov i Kör- och vilotider, förkortat KVT.

Provsvaren väntar jag fortfarande på, verkar som att det tar längre tid nu än vid förra provet då jag samma dag fick veta vad som blev resultatet. Kör- och vilotider är ett ganska lätt område, bara man vet grunderna så går resten av sig självt.

 

Men beträffande prov så fick jag veta att nästa vecka kommer bli än mer hårdare då två prov kommer att göras inom loppet av tre dagar, och då märks det hur komprimerad denna kursen är och att vi inte har så mycket tid på oss. Även under nästa vecka kommer det heller inte bli några som helst körlektioner, annat blir det nu den här veckan och om två veckor.

Under den tiden så ska en del saker göras, som att fixa nästa praktikplats åt nästa praktikperiod i början av november. Och mina nya kontaker på Keolis gav mig både ett namn och ett nummer till en på bussbolaget "Byberg & Nordin", och om det inte funkar med praktikplats där får jag komma tillbaka till Keolis, eftersom chansen till jobb är mycket större, enhetschefen Martin på Keolis sade att jag kunde ringa honom när kursen väl är slut och jag har både YKB och D-körkort, för bussförare behövs.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards