RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Robert - 11 september 2012 20:59

Dagen stavades konbana, överhäng, sidoförflyttningar och åka runt på smågatorna i både Vännäs och Vännäsby. Det var dags för ännu en dag bakom ratten i bussen. Självförtroendet var högt, och jag hade minsann peppat mig själv att nu ska jag verkligen göra det bästa ifrån mig. Och visst blev jag nöjd med dagen alltid, riktigt sådär äckligt nöjd var jag på slutet. Men dagen var inte slut bara för det, för efter var det dags för teorilektion ända fram till kvällskvisten.

 

Ulfen och vi skulle gå igenom "bromsar" och inte minst för att om exakt en vecka så är det dags för provet i detsamma, som jag tror kommer att bli något av det svåraste prov som jag kommer att ge mig in på, ett helt främmande område där jag inte överhuvudtaget har några som helst förkunskaper. Enormt mycket fackutryck som man måste förstå sig på. Men jag ska inte se negativt på allt svårt, utan ta det som en utmaning att bita i.

 


Provet efter kommer att vara mest i form utav lagar och regler, följt av den redovisning som kommer, både i grupparbetet och praktiken vi gjort. Efteråt kommer det nog att bli lite lugnare förhoppningsvis, men man ska aldrig vara säker, mycket troligt kommer det bli nåt kanske oförberett som jag kanske inte kommer att räkna med, men det återstår att se, och också dom kommande tre dagarna, för under resten av veckan ägnas helt åt egen studietid alltså frihet unnder ansvar, som blir mest av plugg och förberedande av redovisning inför kommande vecka.


Och med detta något förlängda inlägg, äre go'natt härifrån.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards