RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2010

Men vad är det här nurå... | Robert Ivnäs - Waltz of Stillness

Av Robert - 26 augusti 2010 22:39

Först vill jag bara säga att jag har haft lite att tänka på, vilket kan förklaras i att det inte blev någe skrivande igår, men nu tänker jag i alla fall vakna till lite och kunna slänga upp ett inlägg nu ikväll. 


Det som jag har haft å tänka på är framför allt hur skolan kommer att se ut för mig, bland annat vankas det UF-företag och vad det nu innebär. I våras hade jag en idé om att starta en sådan, men nu är jag väldigt osäker på hur jag kommer att göra. För dom flesta i klassen har inte samma intresse som jag. Jag ska fråga några till, men om jag inte får nåt gehör därifrån, är det kanske inte mer än rätt att jag avvecklar planerna på det, och fortsätter med studerandet i övrigt och i Småföretagande.

Jag hade förväntningar om att kunna starta sådan verksamhet, dom hade redan i våras och jag hade ringt runt om att bli så kallad återförsäljare av sådan musik, och sedan kunna göra nåt av det. Jag fick redan då klartecken av VD:n för ett företag om att det går bra att låta en UF-verksamhet göra nåt av deras podukter. Men som det ser ut nu så ser det mörkt ut. Jag är både frustrerad och besviken och jag tänker inte nämna dom jag är besviken på.


Men är det nåt som inte stoppar mig så är det att fortfarande skriva musik och leva ett normalt skolliv. Och just musiken tänker jag utveckla, inte bara skaffa ett bättre instrument att jobba med, utan att kanske, en vacker dag kanske gå så långt att göra en demo, och sedan skicka till det företag som producerar och säljer sådan musik. Jag får se framåt med andra ord.


Och den senaste tiden har jag lyckats med att få ihop ännu en musik-video. Och ska jag vara helt ärlig så hade jag i huvudet snabba ackordbyten och en rytm som är lik en dans, resten kan ni räkna ut själva helt enkelt.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards