RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 20 augusti 2010

Av Robert - 20 augusti 2010 23:53

Nu blire ett natt-inlägg här på bloggen, har haft annat att tänka på ikväll. Bland annat musiken som jag värdesätter, kan berätta att jag har fått ihop två nya stycken i mitt lager. Så dom har man lyssnat och funderat på, och justerat.


Men i alla fall så har jag gjort klart en vecka på Coop, och liksom igår blev det också 6,5 timmars-dag, för det var ganska mycket jobb i slutet. Och när det var klart, ville min chef att jag skulle göra nåt alldeles extra, nämligen montera ihop skyltar som brukar stå på marken och upplysa våra bilburna som icke bilburna kunder om vad vi har för erbjudanden, och vi ställer dom så strategiskt möjligt att dom som i normala fall kanske igentligen ska till ICA Kvantum som ligger intill, väljer en avstickare och åker till Coop istället.

Redan när jag höll på den första skylten, höll jag på att ge upp, skruven ville helt enkelt inte komma rätt, och när vi sedan kom in på den andra skylten och det inte gick, ja då valde jag och chefen det att helt enkelt strunta i den, och önska varann trevlig helg. 


Men dagen var inte slut för det, för senare skulle jag till frisör´n och få en hårklippning (bild kommer). Och det behövdes verkligen. Det börjar kännas tjockt innanför hjälmen, och det känns bättre att få bli av med lite hår, det var så stort att frisörens trimmer inte fungerade som den skulle. Men till slut var det klart, och jag kunde gå därifrån nyklippt, härligt.


Nu till dagens tillbaka-blick, och det var i våras som jag kom på en grej som kunde göra den här bloggen lite roligare, nämligen att lägga upp lite gamla humorklipp från dom gångna åren. Därför lägger jag nu upp den allra första humorklassikern som visades på denna blogg, sketchen heter "Bilen som startade"". En taxi-förare får inte igång sin bil, och bakom sitter ett par präster som har vissa synpunkter på förarens språk. Klippet är från 1980.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards