RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 31 augusti 2010

Av Robert - 31 augusti 2010 22:45

Nu har äntligen ett nytt musikinstrument tagit plats på mitt stora skrivbord, en KORG PS60 som ligget och glänser i lacken. Och så här såg det ut när den precis kommit in genom dörren...

Och så här ser det ut just nu.

 Och som sagt, det finns mycket under det här skalet, bland annat massor utav ljud, som jag hoppas kan komponera nåt av. 

Men det var inte bara den här prylen, utan även ett ljudkort och det som jag kanske behöver just nu, ett inspelningsprogram. Hittade en mjukvara som inte var för dyr och inte för svår, utan en lättarbetad och väl planerad programvara. Trots att dom där små produkterna inte var i det dyraste laget, så gick hela kalaset på 8 400 spänn. Jag kan säga att nu har nästan alla sparade pengar gått till just detta.


Men det är inte bara det här roliga som jag har gått igenom, även skolan kräver sitt. Och nu när vi är inne på den andra veckan, så börjar en del av lektionerna komma igång på allvar. Roligt i och för sig, men det som jag inte kan förtränga är att UF-företaget som jag skulle vilja komma igång med, inte blir nåt av. Jag kommer istället att köra detta helt teoretiskt. Det känns både frustrerande och ledsamt, för jag kommer att gå miste om en del skoj som alla andra som kör UF kommer att få. Det känns vissa gånger något riktigt fördjävligt för min del, men om man kör detta teoretiskt lär man sig ändå, och den chansen tänker jag inte sumpa i första taget.

 

Jag tror jag nöjer mig så här, skriver mer imorgon, för nu äre go´natt för min del.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards