RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 16 juli 2011

Av Robert - 16 juli 2011 23:02

Det har nu gått ett år sedan jag flyttade in i radhuset i Granloholm efter att farsan flyttade söderut, vilket gjorde att jag fick röra mig på en mindre yta än tidigare, och även om man först var skeptisk till detta så blev utgången bättre än vad man först trodde.

 

Nu har i alla fall ett år gått och det har blivit dags igen att ta sitt pick och pack och flytta igen, men den här gången blir det annat. Efter att bott sammanlagt 10 år i Granloholm, och de åren består av två perioder:


Period 1: 1991-1997

Period 2: 2007-2011


Och det är inget dåligt ställe jag flyttar till, en tak-lägenhet, mitt i Sundsvall, på Storgatan med Hotell Kanust som närmaste granne.

Inte dumt.

 

Och planen är att under måndagen och tisdagen ska allt vara i lägenheten och under onsdag-torsdag ska allt vara klart med en färdiginstallerad studio där nya inspelningar kan ta fart ganska snart, som dessutom är ett par kvadratmeter större, och inte minst ett skönt sovrum.


Men bakom allt är det en massa arbete som måste göras, redan för ett par dagar sen stod dom första färdigpackade flyttlådorna klara, nu har dom blivit 13 stycken med alla böcker, DVD- och CD-skivor, små elekriska apparater, arkivmaterial och inte minst kläder och mycket mer. Härnäst kommer belysning, sladdar, studio-material, och sist men inte minst möbler.


Redan märker man en vässenlig skillnad jämfört med för med en vecka sen, medan all inredning åker iväg, blir det en annan akustik i rummet, kort sagt det ekar.


Men nog om det, och jag avslutar detta inlägg med en cover på Maria McKee´s "Show me heaven", som på svenska heter "Sjunde himlen finns", sång står Ccilia Vennersten för. Orginalet hittar du nedan, döm själva vilken som är bäst, men vi börjar med covern.


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards