RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Robert - 3 juli 2011 22:30

Ja efter att inte ha bloggat på över två veckor så kanske det är dags att uppdatera lite. Lite saker har hänt sen sist, bland annat så har jag börjat jobba, men utan fast schema utan hoppar bara in när det behövs, visst det kan kännas lite tråkigt ibland men man mår ändå bra av det, och så kan man njuta lite extra dgen efter att man har jobbat. 


Jobbet fortsätter i studion också, och det som man gör mest är att komma på nya melodier, och än så länge har jag inte gett upp att ha en som sjunger på mina stycken, det återkommer jag strax till. Istället vill jag komma på en bra sånglåt och en bra text, och det som jag har märkt inom musikskapandet är att man inte ska ha allt för bråttom, det finns en baksida med att man skriver eller skapar nåt på beställning.


För att citera till exempel Carl Larsson:


Ni arkitekter talar alltid med en rysning och ilska, om byggherrarna som vill sitta på er. Men själva passar ni alltid på att sitta på oss, målare och skulptörer.

Det är ingen idé med sånt ty det enda som vinnes är att vi tappar den så kallade sugen. Och arbetena bliva, ja hur ska jag säga, kastrerade.


Han skrev detta i ett brev till arkitekten Fredrik Liljekvist bakom dramaten, som menade att om man gör nåt inom konst eller vad som helst, så måste det gå på känsla, man måste själv känna att man verkligen vill, och sen vänta på rätt tidpunkt där man får skaparkraften och lusten till det där man vill skapa. Carl Larsson hade alldeles rätt när han skrev detta brev till Liljekvist, för samarbetet mellan Liljekvist och Larsson var inte helt smärtfritt alla gånger.



Även inom foto är detta sant, och man blev ju sugen vid senaste fetsen man var på, som var på en elt vanlig altan i Bosvedjan hos en kompis. På ett räcke stod en blomkruka, och där hittade jag denna blomma, ett utmärkt makro, så tack så mycket Frida säger jag. 


Nu tänker jag avsrunda med ett litet avsnitt ur den serie som kommer att pupliceras här under sommaren och hösten, och serien heter Hemliga Svenska Rum och avsnittet den här gången handlar om sveriges största militära och hemliga byggprojekt.

Melker Becker berättar mer.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards