RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 11 juli 2011

Av Robert - 11 juli 2011 23:45

..är över för den här gången, och faktiskt är det åratal sen jag var ute under så många dagar på gatufesten. Dom artister som ville komma var helt okej, bland annat Timbuktu och Sahara Hotnights är dom som jag kommer ihåg mest, och vad man kanske minns mest är att under tiden Timbuktu lirade så blev det gruff längst fram, vilket Timbutu hade synpunkter på, och som kunde stoppas. Han påängterade att våld och musik inte går hand i hand men att fred och musik är en bättre kombination. Det tackar inte minst polisen för. Tibuktu fick högsta betyg av ST men inte Sahara Hotnights, SH fick bara en tvåa av tidningen, med orden "bättre låtar kunde ni ha framfört".

 

Det var fredagen, men lördagen valde jag att gå omkring i det område som inte behövde inträde för, men till min förvåning var partytälten, marknadstånden och tivolit avspärrade och kunde endast nås av dom som hade biljett, så va det deffenitivt inte i fredags.


Och vad gör man då, jo man tar det man har, och då kom jag på snilleblixten att åka upp i parkeringhuset, allra högst upp, och visst funkade det alltid.


Men när man är på Gatufesten är man där sällan ensam, för flera utav mina tjejkompisar var ju också där, och när det finns en som avstår alkohol, medans andra bara tar för sig inne på området, så blir det efter att festen är slut, så blir det en hel del östrogen i bilen, kanske lite för mycket när hettar till hos vissa och det kan bli vad som helst, vilket det också blev. Så här gällde det att vara lugn och om möjligt, ha öronproppar till hands. Men det brukar ordna sig till slut, lika fort som det kom, under vissa förutsätningar förståss.


Under dessa dagar har det varit ganska soligt och varmt, vilket gjort att man tillbringar mer och mer tid i sommarstugan, och den stugan är helt fantastiskt med sitt läge vid en sjö. Det ger svalka under heta sommardagar, och för mig som naturfotograf öppnar det en del möjligheter i form av mycket fina naturbilder, som dessa:

    

       

Just den översta gillar jag, för just den får liksom fart på fantasin, vilket det också blir hos andra, vilket det gjorde förr i tiden. man trodde de var älvor som var ute och dansade på vattnet eller en äng, och fortfarande kallar man sådana fenomen för just älv-dans, vilket talar för sig självt.


Nu till veckans avsnitt av Hemliga Svenska Rum, som kommer den här gången vara något av en naturupplevelse, men långt ångt ner i underjorden, till skillnad från där jag håller till.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards