RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 30 november 2011

Av Robert - 30 november 2011 22:16

Som ni kanske har märkt har denna blogg fått en helt ny adress. Efter drygt 2,5 år med robertivnas.bloggagratis.se, så är det dags för lite förändringar. Hädanefter hittar du samma sida på adressen rimusic.bloggplatsen.se.


För en vecka sen berättade jag om hur min vistelse på Gotland kommer att bli, här kommer en liten sumering:


- Destination Gotland lät kvällsfärjan gå under natten mot lördagen, men ställde in på söndagen på grund av det hårda vädret. Jag och farsan fick se efter andra alternativ som blev flyget. Platser fanns på en flight vid 12-tiden och jag kunde ta mig hem till utsatt tid.


- Blåsvädret bestod hela helgen, och bilderna från min lilla utflykt till Fårö blev få men med hög kvalitet. Färjan över sundet gick enligt tidtabell och faktum var att jag fick ha hela raukområdena Gamle Hamn och Langhamars för mig själv. Mitt lilla fotoävenyr har jag lagt i listan "Extrema fotoutflykter", mycket beroende att det blåste upp till stormstyrka där ute. Så hårt att jag fick hålla i stativet med en stadig hand.



         



Hem kom man till slut, men till ett tillfälligt vintrigt Sundsvall, för idag smälte det sista av snön, i spåren av den väldigt milda hösten som varit. Hoppas återigen att vintern kan göra comeback, för det ser ovanligt mörkt ut utomhus. Nu får vintern gärna åter igen göra entré.


Imorgon är det 1 December, och julen verkar vara snart här, och med det så kommer faktiskt en julkalender att köras i repris på denna sida, från och med imorgon alltså.


Nu lite filmmusik, de här gången från Tove Janssons "I Mumindalen". Muumin Tani Fuyu betyder Mumindalen på Vintern på japanska. Kompositören är Sumio Shiratori.

 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards