RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 9 november 2011

Av Robert - 9 november 2011 23:30

Ja, att nästan ett halvår har sett likadan ut från dag till dag råder det ingen tvekan om enligt mig. Dels har jag fått klara mig utan jobb denna sommar, och inte blev det bättre när hösten kom och allting fortsatte i sysslolöshet.

Det som man hade att leva på var såklart fotograferandet och det fortsatta musikskapandet.

Men nu idag har det vänt och från och med måndag kommer jag att haka på en förberedande utbildning, ungefär som en yrkesutbildning, bara det att det är under andra villkor.

Iris Hadar AB heter företaget som blir min leverantör, och som tar stor hänsyn till om man har funktionsnedsättning, skador eller nåt annat hinder, och i mitt fall är det en betydande skada i foten samt ledbesvär som drabbat framförallt mina knän, som har ställt till en rad problem under mitt arbetsliv.

 

Men det innebär också slutet på en sex år lång period inom dagligvaruhandeln, och början på det som kanske kommer att bli det jobb som jag kanske kommer att ha inom en snar framtid. Det innebär att livet bland hyllorna på Coop Extra är i princip förbi, vilket såklart kroppen tackar för.


Det som också tackar för sig är serien Hemliga Svenska Rum, som har visats här på denna sida sedan juli.

Denna gång i Avesta och HC Sländan.

 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards