RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 16 november 2011

Av Robert - 16 november 2011 00:42

Under mina snart tre år som Facebook-användare så har jag upptäckt bland annat det roliga med sociala medier, det känns som man får acceptans för det man gör, i det här fallet är det foto och musik. Tack vare Facebook så har jag kunnat dela med mig av mina erfarenheter och mina verk. Och självklart är man ärlig med vem man är, jag har faktiskt klämt dit ett "B." mellan för- och efternamnet i min profil, för att det ska se bättre ut, jag heter trots allt "Bengt" i andra namn, och många har ju tagit efter, och vad jag vet kan fantasin på Facebook-namnen göras hur som helst. Det är också något som både roar mig men också retar upp mig. Jag ska ta ett par exempel:

 

Finns det tillexempel en kille som har tagit samma namn i för- och efternamn och lägger till ett "sson" på efternamnet och även stoppar in ett "von" emellan för- och det nykonstruerade efternamnet, då kan man vara säker på att den personen har för avsikt sticka ut på ett annorlunda sätt och samtidigt stilla sitt behov av att bli accepterad, men jag tycker det är bara ett töntigt sätt att få över tusen vänner på sitt konto och kanske få ännu mer förfråfningar. Nä, sådana personer håller jag mig undan ifrån. Bli hellre vän med ett mer trovärdigt namn, för gör man på det viset kan det uppstå problem.


Som nästa exempel tar en person som laggt till "Oh Yeah" eller "Snyggast" som mellannamn. Där har vi ytterliggare ett tecken på att personen i fråga inte tar sin Facebook-identitet på allvar. Det är bara att jämföra i verkliga livet, skulle du verkligen lägga till ett sådant löjligt mellannamn på ditt körkort eller vaför inte i ditt pass? 


Jag menar det blir inte direkt ärligt för resten av sin omgivning, varför tror dom att dom blir coolare eller tuffare med ett tillspetsat Facebook-namn?! JAG GILLAR DET INTE! Det finns folk som inte kan läsa mellan raderna och därmed sätter dessa människor griller i huvudet hos dom som inte förstår denna sk trend. Profilerna på Facebook har helt plötsligt blivit falska. Då är det en tidsfråga innan Facebook blir "Fakebook".


Så tänk på det här nästa gång du tänker bytta mellannamn på din profil. Vissa saker kan man ha för att ha kul, och det ska man också ha, för vissa gånger blir det riktigt roligt om man tar nåt enkelt.

Kan ta en som har laggt till "Bananen" som mellannamn.


Ett såndant profilnamn funkar att ha ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards