RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Robert - 6 november 2011 22:58

Inget är sig likt, känns det som. I varje fall när jag tog mina första steg på svensk mark när jag nådde Arlanda i onsdags. Men efterhand förstår jag vad det var som gjorde att jag kände som jag gjorde. När jag stod vid bagagebandet ser jag att flygplatsen är tidigt med julpyntet, och sen när man är hema i Sundsvall så ser jag att det är samma sak här också. Affärerna börjar sälja ljusstakar och kransar. Visst låt dom hållas, tänker jag så får deras kunder tycka resten. Saknas bara att man ska börja sälja fettisdagssemlor så har man receptet på att vara tidig.


Så var det inte i Spanien, än så länge var det helt neutralt, det som tog min uppmärksamhet allra mest var apor, solnedgångar utanför fönstret och godis i form av mandariner. Men den största sysslan var ju såklart fotandet, och jag nöjer mig än så länge med ett axplock av det antal jag fick med mig.

     

                  


Med alla bilder kommer också inspirationen, och det har resulterat i att ett nytt bildspel med det senaste musikstycket. Och nog märks det att det är höst, även i musiken.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards