RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 28 oktober 2010

Av Robert - 28 oktober 2010 23:08

Vädret idag har varit soligt och ovanligt varmt i luften, upp mot 7-8 grader har det varit mitt på dagen. Och vad kan då passa bättre än att helt enkelt ta adjö till moppen, för nu gör sig hösten och den framtida vintern påmind. Och då skulle både min och syrrans moppe till stugan för vinterförvaringen. Men det blev mörkt ovanligt snabbt som det brukar vara den här tiden på året. Och med det sjönk temperaturen, och det bildades lite is här och var.

  

Men färden till stugan gick utan problem, och sen var det bara att lämna den där, och ge sig av hemåt. Och bilfärden hem då? jo den skötte jag, för nu såhär dagen efter det som hände igår så var det kanske inte mer än rätt att jag satt bakom ratten. Och det var mammas bil, en Peugeot 307 som var rätt enkel att framföra i mörkret på vägen. Farsan har en likadan, men jag lade märke till att det var en del skillnader från hans bil och mammas bil. Och det gick som jag hade tänkt mig. Inga motorstopp, allt gick som på räls. Nu börjar man känna sig vuxen, och att ta körkort tycker jag att det är både manligt och vuxet.


Men samtidigt finns det folk därute som aldrig kommer att ta lappen, inte minst har jag en del kompisar som är lite ovana ute i trafiken. Men det finns även kändisar som inte heller tagit körkort som tex, Johan Glans, Suzanne Osten med flera. Men det finns också korkade, impulsiva typer som inte borde ha körkort som deltagarna i Sveriges Värsta Bilförare och många fler.

Allt handlar om mognad helt enkelt.


Nu när jag ändå pratar om bil, så tänkte jag visa ett biltest av en hyfsad vanlig bil, nämligen Volvo 740.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards