RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 18 oktober 2010

Av Robert - 18 oktober 2010 23:24

En helg har just passerat, utan uppdatering. Men här kommer en kort sammanfattning utav de senaste dagarna. Helgen har varit jättebra, har fått sova ut, och till och med skapat ett nytt musikaliskt stycke. Och som jag har sagt, "comin soon on YouTube" som det heter. Gäller bara hitta ett gäng bra bilder till den låten, men det kommer.


Hade en körlektion idag efter plugget, en lång lektion på hela en och en halv timme, och jag måste säga att visst finns det lite kvar att träna på som att hela tiden vrida på skallen vid svängar, men det är trots allt en lektion innan uppkörning som är nästa onsdag. 


Teorin då? jo i helgen blev jag till slut klar med alla faser dvs A, B, C och F som man ska kunna när man nu ska göra provet, som är en dag före uppkörningen. Jag har hört att helst ska man vara klar med den så kallade repetitionen som man ska klara fem gånger. Fast jag ser det som en fördel att göra reptitionen strax innan provet, då är kunskaperna ganska färska. Sen får framtiden avgöra om det är bra eller dåligt. 


Det var helgen det, och det börjar samtidigt dra sig mot höstlovet, och då blir det en fin utlandsvistelse, mer om det får jag återkomma till.


Nu till ett test som jag tycker är intressant, SVTs Trafikmagasinet (från 1995) gjorde ett test av Honda Civic, som jag tror är bra för mig, med långt axelavstånd och därmed bra utrymme. Döm själva ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards