RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 8 oktober 2010

Av Robert - 8 oktober 2010 23:45

Efter en ganska kort skoldag så kunde jag till slut ge mig ut till det ställe jag skulle till, nämligen mediamarkt. Och där skulle jag köpa en så kallad mini PC, en bärbar dator som är hälften så stor som en vanlig laptop, se bild nedan.

  

Den till vänster i bild är den jag köpte idag, och den på andra sidan är min tidigare, och direkt när man kom hem så var det bara att installera och överföra lite musik och bilder bland annat. För den kommer att bli den dator jag kommer att använda mest. Min tidigare dator kommer att bli stationär och används när till exempel jag behöver göra nåt i studion, vid ett skolarbete eller bankärende. 


Den nya datorn fungerar rätt bra, är utrustad med nya Windows 7 starter, som är anpassad för just mini datorer. Fast en dum detalj finns i datorn och det är att det inte går att ändra skrivbordsbild, hur man än vrider och vänder på det så går det bara inte, det är det enda fel som finns och som verkligen irriterar. Det blir ju liksom tråkigt i längden att ha samma bild länge. Förstår bara inte hur Microsoft har tänkt.


Men vissa funktioner fungerar utan problem, som bland annat musikspelaren, webbläsare osv. Och framför allt när det gäller webbläsaren så behöver jag inte sätta in ett närverks-kort i datorn varje gång man ska ut på internet, jättebra. Och inte minst så är hela datorn kompakt.


Så får det bli, nu till datorer som verkligen floppade, inslaget kommer från SVT PLUS.


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards