RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 2 oktober 2010

Av Robert - 2 oktober 2010 16:14

Jag tror att det var antingen musiken, skolan eller trafikskolan som gjorde att det inte gick att blogga nåt den senaste tiden, men nu när jag har ryggen fri och har gjort två prov i historia och religion och blivit godkänd på fas A på trafikskolan, så kan jag nu skriva lite. Lite annat har man också skrivit och då gäller det musik, blev precis klar med ett nytt stycke, med lite vinterkänslor nu när hösten är här, och det har blivit kallare. Så jag tog tillfället i akt och ta med lite sådana känslor till studion. I går blev jag klar med stycket till 75% och idag är jag helt klar, ny-inspelningarna får vänta till ett senare tillfälle, för den här veckan har jag bara tänkt nytt.

I onsdags så fick jag det jag hade bett om, nämligen konstruktiv kritik av mina första små verk, och han som skulle bedöma var såklart min musiklärare, och han tyckte att jag har utvecklats en del, men det han tyckte att jag skulle förbättra var att tänka som andra musiker, och skapa musik med mer refräng och brygga, och sen har jag stått vid synten och klinkat, och nu är jag klar med ett sådant musikstycke med just refräng och brygga, utan att ändra stil. Och jag är nöjd med resultatet, och precis som med dom flesta stycken jag skapat, blir dom nåt man inte kan vara utan, man vill lyssna på det nya stycket oavbrutet. 


Nu blir det en till tur ut till stugan, och den här gången kan man säga att jag går ett steg längre, det vill säga att jag tar med mig synten, till min inspirationskälla, och att jag får ett behörigt avstånd till stressen där hemma. Det har jag inte riktigt testat förut, så det ska bli intressant.


Så får det bli, nu blir det lite musik från en av mina favoriter från Theta Wellness Music.


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards