RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Grå måndag | Dire Straits - Money for Nothing

Av Robert - 29 mars 2010 16:27

Då var sista måndagen före påsklovet avklarad, och påsklovet är bara några dagar bort. Ska bli skönt att ta igen sig och bara stanna hemma, för det gjorde jag inte på sportlovet då jag flängde runt i Egypten. Men det ska bli intressant att se vad som kommer att hända med snön som bara ligger. Jag ser fram emot plusgrader och sol under lovet, men samtidigt är det lite osäkert det här med vädret i april månad. Det är det som kallas för april-väder, och när man är inne i sådant väder blir väderprognoserna lite mer svåra att förutse. Det har hänt att det har snöat ända in i slutet av april.

Slaskigt värre. Så här såg det ut i lördags, hela Centrala Sundsvall låg i grådassigt väder. Det är snarare höstkänslor än vårkänslor man får av det här. Men förändringar i väderläget kan komma den här veckan. 


Men nog om vädret för det är ändå bara för komplicerat som det är. Nej, är det något som man vill fokusera på så äre det man har framför sig, det vill säga skolarbete. Har kommit långt i det, fick bland annat veta ett betyg på ett prov i en datakurs. Och till min förvåning fick jag högsta betyg, poängen som jag fick på det var 30 av 31 möjliga, alltså riktigt bra. Innan jag började med den datakursen var jag lite skeptisk till detta. För jag vet av egen erfarenhet att allt som rör data inte tillhör mina starka sidor, så det kom verkligen som en överraskning.

Och när vi i klassen fick reda på vårt betyg, var det bara att sätta i gång med det andra, för nu ska vi göra en liten tidning. Jag valde att skriva lite om skolan jag går i. Jag hade gjort klar det som var fakta om skolan, så nu skulle jag börja ta lite foton och intervjua elever och personal. Jag måste bara säga att dom som går i min skola är riktiga tråkmånsar, visst dom ställer upp på att svara på frågor men inte att vara med på bild. Jag förklarade för dom gång på gång att detta är bara ett slutet skolarbete och att resultatet inte kommer till allmän kännedom. Dom står fortfarande fast vid sina beslut, men jag intervjuade en lärare och hon kunde vara med på bild, man tackar.


Sedan när dagen började gå mot sitt slut hade jag helt plötsligt en stor håltimme till 14.40, och det var då som dagens sista lektion skulle börja. Men mina klasskompisar drog bara iväg, för dom hade helt enkelt fått för sig att det inte skulle bli nått efter, vilket är en klar missuppfattning. Därför blir jag ibland lite arg på dom för att dom inte tar nåt på allvar, vilket jag tycker att dom borde när man går andra året på gymnasiet. Hur kommer det annars att gå när man befinner sig i yrkeslivet. Då går det absolut inte att slöa hela dagarna utan man måste ta saker och ting på större allvar, vilket jag gör för det mesta.


Men nu ska jag sluta klaga på mina kompisar i skolan, för istället ska jag inrikta på mig själv och det som ligger nära till hands.


Här har ni förresten en rockklassiker som jag spelar oavbrutet.


Ha det ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards