RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 31 december 2009

En kväll med hockey

Av Robert - 31 december 2009 21:52

Så blev det igår kväll, en helkväll med nästan bara hockey. Det var på initsiativ av Jennifer som tyckte att jag skulle få följa med på hockey, och då passade jag på att berätta det som är nästan lite skrämmande för henne och säkert för hela Timrå. Det var nämligen så att jag aldrig i hela mitt liv aldrig har sett en hockeymatch på plats. Och då sa hon till mig att det sannerligen var på tiden att jag skulle få följa med till Eon-arena och se när Timrå IK mötte Luleå.


Och just Jennifers familj är riktiga Timrå IK-fans, vilket gjorde att vi fick stå-plats i Timrå-klacken. Och det är just där man upplever gemenskapen när till exempel när laget gör mål eller om domaren dömmer fel. I vissa situationer missar domaren hur man dömmer. Och inte blev det hela bättre att Timrå förlorade med 0-3 mot Luleå. Men jag kommer så småningom uppleva en hemmavinst, det ska jag vara säker på.


Jag tror att nästa hemmamatch är om några dagar och då möter dom tror jag, det lag som har många spelare från Tjeckien, nämligen Linköping. Jag tror att Linköping kommer att bli för svåra, eftersom ligger ganska högt upp i tabellen. men det kan uppstå undantag, för senast dom mötte Linköping blev det vinst för Timrå IK. Och jag får hoppas att det kommer att bli så även nästa gång.


       


Och Jennifer sa till mig att det kommer att bli en inte så rolig nyårsafton när nu TIK förlorade årets sista match, men jag tror hon kommer att tänka bort det och få det tillbaka i tankarna när Timrå spelar nästa hemmamatch.


Och sedan när matchen var slut återstod en sak, resan hem. Och när jag stod där bland bussarna som sedan skulle till sina detinationer, gjorde jag som så att jag letade efter en buss där det stod "Bersåker" på. Men jag letade nog lite slavigt, och tog en buss som skulle till Navet i stan. Men den skulle gå igenom Bosvedjan (ett bostadsområde norr om stan) vilket gjorde att den kom till Navet vid kl 22. Och bussen som skulle ta mig hem gick en kvart senare, så där stod jag och frös en aning, men den kom till slut. Strax efter jag hade kommit hem ringde Jennifer och undrade om jag hade kommit hem ordentligt, för hon avr lite orolig att jag hade hamnat på fel buss. Men jag lugnade ner henne och sa att allt var i sin ordning.


Och som sagt, just nu återstår det bara ett par timmar av år 2009, så det här får bli årets sista blogginlägg. Och nästa kommer strax fast i ett annat årtionde, för ett sådant är på väg, den kommer att anlända inom ettt par timmar.


Så tills vi ses igen, önskar jag alla mina läsare ett RIKTIGT GOTT NYTT ÅR.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards