RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 28 december 2009

Av Robert - 28 december 2009 22:45

Var i Birsta City i söndags, dels så hade jag inte varit där på jättelänge och dels för att älsklingen ville dit och det av en enda orsak. Det var nämligen så att Erik Grönwall och Calle Christiansson från IDOL kom dit och skulle uppträda och sedan kunde man köpa deras skivor och få dom signerad. Det ville älsklingen göra och så fort dom hade showat klart var det bara att ställa sig i kön till skivsigneringen. Och kön till den var riktigt lång och det känndes som en evighet att komma fram. Men jag visste att det skulle flyta på, för det var bara skivor som signerades och ingeting annat. Och det tog 20 miuter för oss att ta sig fram till idolerna.


Men när jag och mitt lilla sällskap skulle gå och ställa oss, kände jag på mig att skivorna som såldes vid scenen där Erik och Calle satt, skulle kanske ta slut. Och då bestämmde jag mig för att helt enkelt att älsklingen skulle stå kvar där, medans jag sprang till en närliggande skivbutik och köpte skivan där till henne. Och när det var gjort kunde jag gå tillbaka till kön där hon stod. När vi äntligen kom fram var det bara att kliva upp på scenen och hon kunde få skivan signerad av dom båda, medans jag däremot ville ta lite snabba bilder på dom två.


   

Och så här blev det. Till höger har vi Calle Christiansson och till vänster Erik Grönwall, men det har ni säkert redan sett.


Efteråt ville jag gå till ett antal butiker för att se om jag kunde shoppa lite för mina julklappspengar, och det gjorde jag också. Jag slog till på en liten ram, för jag skulle rama in en viss person och sedan ett bälte för det som jag hade då var fruktansvärt slitet och nu hoppas jag att det bälte jag köpte där kommer att hålla länge, och det är förmodligen äkta läder, och om det är det kommer det att hålla länge.


Jag kan lägga till också att hon och jag kom dit redan strax efter elva på förmiddagen och åkte sedan därifrån vid 4-tiden ungefär så vi var där rätt länge.

Vi avslutade Birstautflykten med varsin smörgås på Charm. Vi var båda två väldigt trötta, både i huvudet och i fötterna. och både hon och jag tyckte att det var en lyckad shoppingtur där.


Slutet gott, allting gott alltså

hejsvejs :)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards