RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 18 december 2009

Av Robert - 18 december 2009 21:45

En prao-period är till ända. Och jag tycker att det har varit jätteroligt där, och massor av nya saker har man lärt sig. Men viktigaste är ju alla underbara människor som jobbar där, dom har varit jättesnälla och hjälpsamma med det ena och det andra. Och den här dagen började imorse, jag ville flexa en timme så att jag kan sluta en timme tidigare, för älslingen min ville ut på stan och leta efter lite julklappar och jag hade tänkt göra samma sak. Men det gjorde att jag var tvungen att gå upp samma tid som på torsdagar, det vill säga 5,20 men det är faktiskt inga problem för mig. Jag tror jag är en blandning av nattuggla och lärka, jag kan vara uppe sent och också stiga upp tidigt på morgonen. Men som sagt det känns tungt att stiga upp och då tänker jag inte bara på mörkret utan också på kylan. Det är nästan -20 grader vid den tiden.


Sen när jag var framme var det dags att sätta på sig Coop-kläderna för sista gången, och gå ut och jobba. Dagen gick undan rätt snabbt, men det var i slutet av dan som det började kännas lite annorlunda. Jag tänkte höra med min chef och se om han har koll på papperen. Och det hade han, om man jämför med i sommras då han glömmde skicka in papperen till arbetsförmedlingen. Och då blev det så att jag fick vänta riktigt länge på lönen.


Men nu hade han koll på papperen, och på dom papperen var det två saker man ska hålla reda på och det är närvaro och omdömme. När det gäller omdömme så fick jag högsta betyg i alla områdena vilket jag tackar och bockar honom för.

Jag fick även ett par chokladaskar och ett storpack med Nygårda Julmust.


Sedan var det dags att masa sig till bussen efter mycket kramar med mina kolleger, och där stod jag och väntade i 15 gradig kyla i 10 minuter (bussen var försenad nämligen och orsaken var att många åkte med då. Men jag kom fram till stan till slut, mötte upp flickvännen och sedan gick hon och jag i sträng kyla uppåt. Hon skulle först till Entre Sundsvall och köpa en julklapp till morsan hennes, sedan ville hon och jag till gallerian för hon och jag ville ta en fika och jag ville skaffa en julklapp till syrran.


Jag kom hem igen vid halv sex-tiden och nu sitter jag här och bara försöker samla tankarna som far in och ut i skallen på mig hela tiden men det tar sig nog.


I morgon ska jag försöka sova ut för det har jag inte fått göra på länge och sedan på kvällen är det disco. Det vill både jag och älsklingen var med på.


Cya ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards