RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 26 december 2009

Av Robert - 26 december 2009 14:37

Igår var jag hemma hos älslingen, och där var det julfirande med hennes svenska släkt som kom. Det kändes helt underbart att vara där, och nu vet jag hur dom firar. Först kom dom som skulle vara där, och senare var klockan mellan 15,00-15,30 och då var det dags att gå till bords. Och där väntade ett julbord utan dess like, det fanns nämligen hur mycket mat som helst så det var bara att hugga in på det men jag kunde tänka mig att det blev en del över, och då kan man ge bort den till gästerna eller att frysa ner den för att vid ett senare tillfälle fortsätta äta av den.


Och senare avslutades det hela med ett stort utbud av godis, fikabröd och tårta, tro det eller ej. Men jag själv orkade nästan inte med det fikabrödet men jag lyckades klämma ner en tårtbit, för jag hade stoppat i mig två fulla tallrikar med julmat. 


Sedan bestämmde jag och flickvännen för att gå upp till hennes rum, och när hon frågade mig om det var någon film som jag inte hade sett så fanns det en, och det var "Shrek den tredje". Och jag måste säga att den var jätterolig att se, men hon sa till mig att den hade hon sett flera gånger. 


Sedan var det dags för mig att ta bussen hem igen. Och hon brukar alltid följa med mig till hållplatsen vilket jag uppskattar mycket. Och sedan märkte både hon och jag att den var lite sen. Vi gissade att det är många som ska ner till stan för att festa. Och när den till slut kom var det inte så mycket folk på den, så jag tänkte kanske att det inte är så många som ska ner dit. Men jag hade rätt, för när bussen närmade sig Bredsand började människorna komma. Dom skulle mycket riktigt ner till city och festa. Och det sinkade bussen riktigt regält, så jag missade min buss till Granloholm så jag fick vänta nästan en halvtimme på nästa.


 

Partymänniskorna från Njurunda och Bredsand, som så många andra har förfestat hemma innan dom kom dit. Sinkade även bussen vilket gjorde att var tvungen att stå där i nästan en halvtimme.


Och när jag var nästan där Granloholmbussen brukar stanna, så kommer det fram en ung kille och frågar om jag är 18 år. Jag hade musik i öronen så han fick fråga igen. När han fick veta att jag är det, frågade han om jag kunde köpa ut cigg åt honom. Och jag vet att langning är fel så sa jag bara "Nä, jag har inte tid". Nästan direkt började olust-kännslorna komma över mig och då kändes det nästan otäckt att befinna sig där, vad skulle komma här näst? Men som tur var gick ingen förbi där jag stod och väntade, och till slut kom bussen, och jag kunde slappna av.


När jag kom hem igen kände jag ett lugn som kom över mig och jag berättade allt för farsan, jag kunde gå och lägga mig med gott samvete, det känns bara bra.


Gör det ni också, det kommer att kännas så för er med :)


 

Fylleskallar på navet, det bara drällde av dom i går kväll. Tur att man inte var en av dom.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards