RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Börjar dra ihop sig

Av Robert - 13 december 2009 15:45

 

Känns som det, att det är snart slut på det här året och även den här terminen. Jag själv tycker att det ska bli skönt med lov, att få återhämta sig men som alla vet så brukar dom här lovdagarna kännas allt kortare och kortare, vet inte varför det känns så men tydligen är det så det kommer att vara. Jag har annars haft en skön helg, igår lördags bestämmde jag och Jennifer att vi skulle ses i city och kolla lite grann. Morsan kom ganska snart dit och i slutet så satt vi allihopa på ett fik mitt i smeten nästan. Och totalt blev vi sex pers som satt vid ett stort bord. Förrutom jag, Jennifer och morsan var det också Janne, syrran och hennes kille som satt där. Gud va lycklig jag var att träffa och prata med Jennifer, har tänkt och tänkt på henne hela veckan. När mamma skulle dra vidare och även syrran med så tänkte jag att vi istället för att hänga på stan så åkte hon och jag hem till mig. Vi stannade där i några timmar innan vi åkte tillbaka till city, för det var ju så att hon och jag skulle senare på kvällen gå ut och äta på Texas. Jättegoda pizzor hade dom där, dom bara smälte i våra munnar. Senare var det ju dags för bio och Bröllopsfotografen som vi skulle se. Flera av mina vänner hade sett den och tyckte att den var bra.


Jag tyckte att den var medelmåttig, jag er den en trea. Klockan var lite strax efter elva men vi träffade några kompisar som vi stod och snackade med för dom hade tydligen varit där och sett samma film. Men jag fick småtjata på Jennifer att är det något som inte väntar på oss så är det bussarna som skulle gå 23,15. Både hon och jag fick småspringa till navet och till min lättnad så var hennes buss mot Njurunda lite sent inne, medans min buss stod där och gjorde sig startklar. Precis när vi stod vid det stället som Njurundabussen står så sade jag att min buss skulle gå är som helst och gav henne en snabb kram, innan jag kutade som en dåre till den buss som jag skulle ta, och det var nära att den skulle åka men jag hann med den.


Idag hade jag och jennifer tänkt att vi skulle ut till Birsta för det skulle komma några IDOL-deltagare som skulle uppträda i varuhuset, men jag fick senare veta att hon hade gått och förkylt sig så blev inget tyvärr, men senare skickade jag ett sms där det stod vad hon kunde göra för att lena halsen, och det är att man tar en kopp te med mycket honung i, då brukar det kännas bättre i halsen, så jag får hoppas att hon blir bättre snart.


I morgon måndag är det inledningen av min allra sista praktikvecka, kommer att sakna stället så klart men tror att jag är tillbaka dit snart igen.


Nu tror jag att jag ska varva ner lite inför morgondagen


Cya :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards