RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 22 augusti 2011

Av Robert - 22 augusti 2011 23:55

Sommarlovet är slut för många och med det så börjar allvaret, men för oss som har tagit studenten slipper tänka på prestationskrav och andra saker som hör skolan till. Fast det är ju klart, en del väljer att fortsätta att plugga vidare, men för just mig är det inte riktigt aktuellt för närvarande, man måste veta vad man vill studera och i vilket syfte. 

 

Istället är man på jakt efter jobb inom affärsbranschen, och för närvarande har jag besökt totalt 16 platser och avlagt CV, och många är väldigt possitiva för min erfarenhet inom hadeln med säljvana i åtta år varav sex år inom dagligvaruhandeln. Om dom nu skulle välja mellan mig som är handelsutbildad och kanske en som gått samhälle, så är största sannolikheten att dom väljer mig vid en eventuell rekrytering. Problemet tycker jag inom handeln är att vem som helst kan få jobb där, och då är risken stor att vi som gått handels på gymnasiet blir utan.

 

Det känns som att det inte spelar nån roll hur mycket erfarenhet av hadeln man har för ändå är det nån som kommer före. Men jag försöker tänka bort detta och hoppas på det bästa, med sex år inom dagligvaruhandeln tror jag man kommer långt och dessutom har ett intyg på att man är utbildad inom arbetsmiljö och säkerhet. Det är långt ifrån vad vissa elever på gymnasiet får ta de av och utbilda sig inom och ge en fördel i arbetslivet.

 

Imorgon ska den sista pusselbiten läggas, då står CityGross på tur att besökas, och jag hoppas ännu en gång att det är en trevlig och nyfiken chef som jag kommer ha att göra med. Om det inte skulle lyckas i den här stan, kan jag ju söka mig söderut och prova där, men så klart hoppas jag på det bästa.


Nu över till Stockholm

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards