RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Robert - 18 augusti 2011 01:13

Många vet säkert att jag både är musiker och naturfotograf på samma gång, och det är sannerligen ingen dålig kombination. Fotandet ger inspiration till musiken, och musiken gör att fotandet fortsätter. Men den senaste tiden har det inte bara varit natur som fått vara mina objekt, utan även vid evenemang, som nu senast vid Attmarlyran.


Men det kommer tillfällen då fotandet går över till mingelbilder och i vissa fall lite inslag av paparazzi. Jag vet numera att paparazziplåtarna har ett ganska enkelt jobb, först och främst är det lätt att hitta intressanta objekt och sen är man där, bland folk och man smälter in bra också. Och är det nåt som partyfolk eller personer i största allmänhet är lite dåliga på, så är det att dom har svårt att släppa det dom håller på med om nån står till exempel med en kamera i handen bredvid eller bakom dom.


Det kan vara till exempel vid dans eller vid andra situationer där en individ kan vara helt upptagen av en annan människa eller nåt annat.


På dessa bilder har jag valt att inte låta personernas ansikten framträda i bild.

Men det finns andra tillfällen också där jag inte kan vara helt obemärkt.


Jag var på Öhn i närheten av Matfors för att ta sena kvälls-bilder i strandmiljö. Alldeles intill låg en campingplats med en del männsiskor som valt att tillbringa fredagsmyset utomhus bredvid sina ekipage på platsen. Och precis när jag riggat upp kamera-utrustningen och tar den första bilden med blixt så hör jag från campingpatsen:


Oj! såg du blixten!?

Ja, nu är nog säkert Aftonbladet här.


Men man kastade den kommentaren ganska snabbt över axeln och fortsatte med mitt lilla fotojobb, men man kunde inte undgå att tänka på vad som rörde sig i huvudena bland folket som var på den camingplatsen den kvällen.

Den frågan får bli olöst.



Nu till nåt helt annat, för under dom senaste dagarna har arbetet i studion fortsatt, med ett par nya stycken som följd. Och gemensamt med dom två är jag nästan helt och hållet gått in på piano-spåret, tro´t om ni vill.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards