RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Robert - 9 augusti 2011 23:45

Närmast kan man säga att den här veckan ska det hända, dags att skicka ut CV till olika arbetsplatser och hoppas på tur, och visst hade jag den tanken alltid. Dagen till ära klädde jag mig någorlunda propert, med skjorta, mörka byxor och svarta skor. allt för att göra ett gott intryck, för det var cheferna jag i första hand skulle träffa idag. Men två av dessa ställen hade ett annat system som gjorde att jag fick lämna pappren till en anställd och gå, medan på andra ställen fick jag träffa chefen personligen. 

 

Från chef till chef kan man säga att det finns vässentliga skillnader emellan. Den ena kan vara glad och avslappnad, den andra kan vara stel och ha ett kroppspråk och ansiktsutryck som är lätt att känna igen hos vissa personer, som hör till det kroppspråk som man kanske ska vara försiktig med.

Men tack och lov är alla inte på det viset, nej en och annan skötte sig exemplariskt vilket jag är glad över. 

Till och med var det så att vid ett tillfälle, fick jag berätta mer om mig själv och vad jag gillar att jobba med, mellan chefen och mig, och faktum är att det hittils var den enda kvinnliga chefen jag än så länge talat med.


Mitt CV då? jo vad kan man säga, en lång lista över platser där jag tidigare jobbat, med höga gymnasiebetyg och en merit som elevhuvudskyddsombud sitter inte helt fel, och det är just dessa som gör att jag hoppas på det bästa vad gäller jobb, vem vill inte gå miste om dessa kunskaper och kompetens?


Imorgon fortsätter äventyret, med förhoppningsvis lika avslappnade och intressanta chefer. Nu lämnar jag över till Hemliga svenska rum, och säger "Gonatt"  

Av Robert - 9 augusti 2011 00:22

Efter en semesterperiod utsocknes är jag tillbaka i stan för fortsätta med et som man höll på med från början, och visst har det hänt lite possitiva saker, bland annat funkar internet i studion, och så har jag äntligen nånstans att ställa bilen också.

 

Men i helgen har jag denna gång varit fotograf ännu en gång, den här gången i Sörfors där den årliga brännbollsturneringen Attmarlyran höll till, där lag från dom närmaste byarna deltog, och totalt var det 12 lag som skulle göra upp om segern.

 

Efter dom senaste dagarnas myckna regnande så var dom båda spelplanerna "Waterloo" och "Lützen" som dessa kallades, blev förvandlade till små träsk än gräsmattor, men när turneringen var i full gång, verkade det inte som att deltagarna bekymrade av varken underlaget eller det gråa fuktiga vädret. 

 

Laget som man blev personlig fotograf åt, var laget från Norrfjolsta. Dessa kallade sig Fjålwatch, där man inte kunde ta miste på att Baywatch var temat, med strandtält, pool som skulle symbolisera havet med tillhörande vakttorn och naturligtvis dom röda baddräkterna. Tyvärr kom detta lag inte så långt i tävlingen.


                                       


Annars var det fantasifulla teman som gällde, med bland annat indian-tema eller varför inte ett gäng uteliggare. Kan berätta att uteliggarna som kom från Lucksta, var det lag som vann "best in show". 

Följande kväll avslutades alt med fest på Smedjan, som är den lokala krogen i Sörfors med live-uppträdande av "Studio 3".


Mycket var det som sagt och jag avslutar detta inlägg med lite sekvenser från Norrfjolstas första match, och som sagt, det var riktigt blött i marken.


 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards