Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012
Mördardag nr 2 är över och under dessa mördardagar kör vi stenhård teori från tidig morgon till sen kväll. Och nog tar det på kroppen alltid. Nya kapitel att ta itu med, den här gången är det "Kör- och vilotider" som gäller. Och där har vi bussförare nåt att tänka på när vi får våra körordrar i riktiga arbetslivet, för hur länge som helst får vi inte köra, max 4,5 timme sen måste man ta rast. Har man ansvar för över 50 personers liv så är det absolut ett måste.
"Ulfen" hade precis som igår sena eftermiddagen och tidiga kvällen att bestämma över, och här var det uteslutande genomgång av olika system i bussen som står i vårt arbetsmateriel "Tungboken". På bilden håller han en sk bromsklocka som finns placerad bakom vaje hjul. Inuti finns en fjäder som om själva klockan skulle spricka, så flyger den stora fjädern ut med en sån kraft att den i princip skulle kunna kapa av en hand, om man skulle ha den ivägen.
Och med det var mördardagen slut och jag kan ladda inför körningen imorgon bitti, återigen har det blivit dags att ta plats bakom ratten i 12-meters bussen, fast då ska man veta att dom längsta bussarna är drygt 18 meter långa, och då är det dom vanligt förekommande ledbussarna.
Så är det och så får det bli, nytt inlägg imorgon. Cya
Kram och puss
vi kan köra allt, till och med en volvo-buss
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 | 3 |
4 |
5 |
|||||
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|||
13 |
14 |
15 |
16 |
17 | 18 |
19 |
|||
20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 |
26 |
|||
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
|||||
|