RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 18 februari 2011

Av Robert - 18 februari 2011 23:38

Man kan nu säga att studenten är säkrad, i alla fall utseendemässigt. För nu var det ju dags att hämta ut mössan, som jag först inte visste vart jag skulle hämta den, men efter ett tag fick jag hjälp av en kompis om vart man skulle hämta denna latjo-lajban-låda. Och jodå, allt fanns med, men den hood-tröja som jag också hade beställt får jag visst vänta på i ytterligare en månad på. Och vad fanns i lådan då? Jo förrutom mössan fanns även den tuta som man tydligen ska använda sig av när man väl står bland allt folk och det skall höras att man är student, men det återstår att se. Och dessutom ett praktiskt överdrag, om det skulle börja regna eller för att undvika att mössan blir skitig.

Men det var nåt som jag tyckte inte stämde, för natten innan hade jag några konstiga drömmar. Och sen när man vaknar, har man fortfarande kvar den där känslan, man börjar ana liksom oråd. Men efter att man landat på skolan, så börjar det släppa, och allt går åt det håll man vill att det ska göra.


Nä, nog snackat om det som kommer längre fram, vill trots allt njuta av helgen och sedan hugga i veckan som kommer med en del skolarbete.


Nu till lite humor där Sundsvallsadvokaten Pelle Svensson, tidigare elitbrottare, gjort sig själv känd för att ha kort stubin, men har sen länge lugnat ner sig betydligt sen det här.


Ha en skön helg ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards