RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 9 februari 2011

Av Robert - 9 februari 2011 21:13

Ja efter att ha varit bortrest i en vecka och sedan kommit hem till ett fortsatt vintrigt Sverige, så är det på tiden att jag slänger upp ett inlägg här. Resan då, jo efter att ha gottat sig i sol och värme i tre dar så slog förkylningen till med yrsel, feber och hosta med full kraft. Och det är alltid jag som ska råka ut för nåt sånt här när man minst anar det. Och vad gör man, jo man ligger däckad i hotelrummet i tre-fyra dar i väntan på att bli frisk.


Och även om jag kanske hade undvikit allt det här sjuka så kan jag säga att stället jag var på bokstavligt kryllade av barn, man kunde inte gån nånstans utan att träffa på en skrikig och jävlig unge, som inte tillåter att få ha ens egen semester ifred, utan oljud.

Tror aldrig jag varit med om så många familjer med småbarn på ett och samma ställe, matsalen var oftast packad av dessa familjer, och en ljudnivå som ständigt var hög, ingen matro med andra ord.


Men vad gör man, man härdar ut, och rätt som det är ska man åka hem till det land man skulle få komma bort från. Fast visst känns det skönt att vara hemma igen, utan alla jobbiga ungar. Jag hoppas verkligen att under nästa semester slipper jag detta bekymmer, för jag brukar själv säga, inga barn, mycket lugn och ro.


Nu till lite musik, som den här gången är två stycken personliga favoriter, ett av Secret Garden och en av Medwyn Goodall.

 

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards