RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 31 maj 2011

Fötterna har sin egen historia

Av Robert - 31 maj 2011 23:11

Jag vet inte riktigt hur många gånger jag har antingen varit på fest eller i skolan och folk börjar prata om det som ligger dem nära, alltifrån kläder och skor till prylar. Och när jag är med kan jag bara inte låta bli att berätta att jag har ett rent helvete att hitta byxor och skor som passar, åtminstone skor inte minst för nya vänner som jag både träffar ute på krogen eller i vardagen. Och när jag berättar vilken storlek jag har på dojjorna, det är då som mobilerna genast lämnar fickorna och vill plåta min fot bredvid den fot som tillhör den som blev kanske mest chockad eller nyfiken över sanningen.


Och det hände bland annat senast det begav sig, när man skulle ut i stan en sen fredagkväll.

Vid ett tillfälle träffade jag på två nya tjejkompisar, och det första man gör att förstås snacka lite skit. Och det är vid sådana tillfällen som man vill kanske rent av chockera lillfötterna som man ibland kallar dom. Det räckte bara att säga att jag har stl 49 så kommer mobilkamerorna upp autoatiskt, som dt alltid brukar göra. Men än så länge har jag inte sett någon sådan bild i ett socialt nätverk som Facebook eller nån ananstans. 


När dom sedan frågar om hur jag får tag på mina dojjer så säger jag bara "specialbeställt", och det är det som räcker för att dom ska fatta hur det funkar, men jag anar snart att det är en tidsfråga innan fler och fler gör samma sak, det vill säga, jag säger storleken och dom dokumenterar med det dom har i kameraväg. Visst är det kul, och det kan man skratta åt senare, när den ena har nånstans mellan stl 36-39 så har jag upp mot 13 storlekar större. Ibland säger dom att till och med dom har problem att hitta rätt storlek dom med när man varken kan hitta små eller stora skor i affärerna, skitjobbigt kan man tycka eller hur?

Det var det, imorgon ska alla som tar studenten i år på HP ut på en utflykt med lärarna, det ska bli lärarlunch till en plats X. Mer om det imorgon, och jag kan inte sluta tänka på det roligaste jag har varit med om, och det är att ha fått kört morfars gamla Volvo 240. Och visst behövde skrället det, för den har nästan mer eller mindre stått still på hans gård. Och till dom som tror att jag ska köra 240 i fortsättningen, glöm det.

Så ni kommer fortarande se mig köra en "Hitlerkälke", men det bryr jag mig inte om, golfen är bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards