RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 2 december 2010

Av Robert - 2 december 2010 22:54

Så efter ett ganska långt uppehåll från skrivandet och en tids förkylning, hoppas jag vara back on track. Helgen som jag skrev om i förra inlägget var allt annat än bra. Kom iväg på riktigt gjorde vi på lördagen istället för på fredagen, på grund av en stor jäkla trafikolycka i Enånger. 

Sedan när man skulle hem igen, gick det inte som på räls även om det skulle ha gjort det, eftersom det blev tåg för hemresa. Och vad händer, jo tåget som skulle vara i Uppsala en viss tid, kom med en försening på 20 minuter. Och sen får man veta att tåget vidare hem skulle invänta. "Jaha, vad bra" tänkte jag och syrran, men inte då. Tåget blev det nåt allvarligt fel på, och hem kom man runt tre timmar efter utsatt tid. Så nån helg för avkoppling blev det dessvärre inte, istället en massa stress och strul, jag hoppas att den som kommer nu är bättre. För man blir ju hemma den här gången.


Och det blir ingen dålig dag imorgon, först en sovmorgon, lunch och en lektion består den dagen av. Härligt värre, säger jag.


Och en annan sak som jag tycker är härligt. När jag gick en truck-utbildning fick jag och mina kompisar se den här filmen på första dagen. Det är en informationsfilm om vett och ettikett när man jobbar med godshantering bland annat. Huvudrollsinnehavare, Janne "Loffe" Carlsson.


Mycket nöje ;)

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards