RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 2 januari 2010

Av Robert - 2 januari 2010 23:50

För nu är det 2010, och alla hoppas att allt ska bli så bra som möjligt. Alla tragiska händelser kommer vi att lämna bakom oss och istället fokusera på framtiden, och göra detta år till ett bra sådant. Men sådana saker kan man oftast inte förutse, under tidigare årsskiften har man haft den inställningen hela tiden och ändå blir året fyllt av händelser som sätter sina spår i sig. Vad finns att göra för att inte låta sånt ske? Svaret är: det går inte att göra ett år fläckfritt, sånt går bara inte. Men det man istället får göra är att fylla året av händelser som är glädjande, men åt det tråkiga kan man inte göra så mycket åt. Krig, traskedier, olycksfall m,m. Det man kan göra är att göra så att sådana händelser inte kommer att ske, man ska göra sitt bästa för att undvika att det tråkiga inträffar. Det är liksom det man kan göra.


Men annars så tycker jag att 2009 ändå var ett av dom bättre åren. Det finns år som jag har upplevt som tragiska, inte minnst när en släkting går bort. Det har jag upplevt två gånger, och det är något som man aldrig glömmer. Men man ska hålla hoppet uppe, för det gör jag. För det kommer att bli till det bättre så småningom, även om det känns tungt ibland. Därför har jag som inställning att allting ordnar sig till slut, och oftast blir det så, som tur är.


       

Fyrverkerier i Inre Hamnen, Sundsvall


Men som sagt, jag upplevde en för mig en godkännd nyårsafton, fast utan älsklingen. Men mina farföräldrar kom upp hit, dom bor nämligen 40 mil härifrån. Och när dom var här känndes det kanon. Först blev det en god middag med citronkyckling. Därefter blev det en del TV-tittande. Och när klockan började närma sig 23,30 skulle vissa av oss ner till Inre Hamnen, för där skulle det bli nyårsfyrverkerier och lite till. Men vi stannade bara för att se raketerna som sköts upp, och när de hade tunnats ut, skulle vi ta en taxi hemmåt. Och när vi var hemma blev det lite Champagne. Jag som nästan alldrig dricker alkohol, tyckte att det var sådär, men jag drack upp glaset. Men jag tycker ändå att Champagne är både surt och överskattat. Älsklingen hade sagt till mig att det blir alkoholfritt för henne, och det är rätt skönt att både jag och hon har samma inställning till alkohol.


Sedan efter det känndes det som att kvällen var nästan slut, men ändå blev det en sen kväll för mig. Jag stannade uppe till 2,30 men sedan kände jag att nu får det vara slut och sen gick jag helt enkelt och lade mig för att få lite sömn. Det blev en sen morgon, sov nästan hela förmiddagen. Men det var ändå skönt att få sova ut något.


Nu får jag hoppas att det kommande årtiondet kommer att bli lika brasom mina förväntningar, men samtidigt får man inte ha för stora förväntningar. Det finns då risk att man kommer att bli besviken.


Men som sagt, tycker att det ändå har börjat på bra, men det har bara gått några dagar, så vi får se hur det kommer att bli. Så tills ni får se nästa inlägg så passar jag på att önska en fortsatt trevlig början på det nya året.

Cya

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards