RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Sista februari-dagen | Tom Petty - Into the Great Wide Open

Av Robert - 28 februari 2010 18:18

och med det menas att vi går mot en ny månad, mars är det. Och jag hoppas att det blir varmare den här månaden för februari har verkligen varit svinkall. Och med det en hel del snö. Tror att vi har sveriges största snömägnder, skulle inte förvåna mig. Men om jag bortser från vårt bistra klimat så har jag haft en bra månad. Och även den här helgen har varit bra. Det började i fredags då jag slutade rätt sent, 15.30 blev det. Och jag tänkte höra var älsklingen var, men hennes mobil var inte på. Så jag brjade traska till navet. Och när jag befinner mig nära den runda byggnaden som är navets mittpunkt, så ser jag henne där. Hon stod och snackade med en kompis till henne, och efter ett tag märker hon mig också. Och det här var en speciell helg för hon skulle nämligen få sova över hos mig för första gången. Och när jag frågade om hon hade packat så visade det sig att hon redan gick med sitt lilla bagage, så det var bara att gå till treans buss hem.


Så här ser det ut på skolan strax innan jag slutar på onsdagseftermiddagarna, den är helt tom. Men om man har nåt skolarbete som inte är klart, har man en lugn miljö att jobba i, det känns skönt.


När vi kom igenom utedörren så var det som vanligt min katt som hälsade välkommen. Och just min katt är älsklingen extra fäst vid. Tidigare har hon haft hudjur, men sedan henes mamma blev allergisk mot pälsdjur har hon inte kunnat ha nåt djur. Så hon gilar verkligen att få komma hem till mig.

Men nog om det, för vi skulle göra en grej tillsammans och under fredagkvällen skulle vi gå på bio, och se "Percy Jackson - Kampen om åskviggen". Den var rätt bra, och det speciella med den filmen var att den hade karaktärer från den grekiska mytologin och även handlingen kretsade runt den. Jag rekomenderar att gå och se den. Stundtals var den lite läskig, men för det mesta innehöll den mycket spänning.


När filmen slutade strax före elva, var det bara att pallra sig till närmaste busshållplats och invänta bussen hem, och det skulle dröjja 15 minuter innan den skulle komma. Och som ni alla vet är det en del folk på stan för att festa och parta. Och många av dom som hon och jag såg där var en aning berusade. Och just sådana människor ogillar både hon jag starkt, och just hon bli lite skrajj när sådana människor finns i närheten. Men dom kom inte i närheten där vi stod och väntade, och sedan kom bussen. 


Senare när vi kom hem, var både hon och jag riktigt trötta, och jag hade tänkt att när vi skule gå och lägga oss, så skulle jag ligga på en madrass på golvet, och hon sov i min säng, för att den är utrustad med TEMPUR-madrass, tryckavlastande sådan, och hon har berättat att hon får problem med ryggen och axlarna. Och då skulle hon sova bättre, vilket hon gjorde.


Och dagen efter åkte hon och jag vid tolv-snåret till stan. Hon skulle möta upp sin mamma, jag skulle köpa en present till en kompis som jag skulle till senare, för hon hade fyllt år under veckan. Och sedan tillbringade jag kvällen åt att se på melodifestivalen. Tycker att det har varit rätt dåliga låtar som varit med i år.


Och idag söndag tog jag en lång sovmorgon, och sedan ägnade jag dagen åt lite skolarbete och friskvård.

Och som jag säkert berättat tidigare kommer jag att åka till Egypten under sportlovet, och den dag som jag åker iväg närmar sig snabbt, så efter att jag skrivit klart allt detta ska jag göra en liten inventering av garderoben, för det är betydligt varmare där nere än här.


Nu lite Tom Petty


Cya :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards