RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 16 februari 2010

Av Robert - 16 februari 2010 21:08

Har lagt en helg bakom mig, och det var en härlig helg. Och det var för att all hjärtans dag var just den här helgen. Då tänkte jag och älsklingen passa på å mysa riktigt ordentligt, för det var ju också första helgen efter dom två helger då vi inte kunde ses. Men då hade vi planerat att göra följande: först äta en riktigt god och romantisk tre rätters-middag som bestod av en räksmörgås till förrätt, men jag valde att inte äta av räkorna eftersom jag är väldigt misstänksamma mot skaldjur, och att senaste gången mådde jag illa av dom. Sedan blev det en huvudrätt som var stekt saftigt kött med en härlig potatisgratäng, följt av en efterrätt som var vaniljglass med hemlagad chokladsås, mmmm gud va gått de var.


Det hade kunnat blivit ännu bättre om vi inte hade en tidspress, och det var att passa en buss som inte går så ofta i timmen. Stundtals var det stressigt, men när vi befann oss på bussen kunde man slappna av.

I stan skulle vi gå på bio, och se disney-filmen "Prinsessan och Grodan". Och jag måste säga att alla disneys teckande filmer blir alltid bra, och det intressanta var att veta att filmen var helt och hållet handgjord.


 


Senare när filmen var slut så hade bussen mot Njurunda gått bara femton minuter efter att vi hade sett klart på filmen, så det blev att hon och jag helt planlöst gick omkring i stan i mörkret. Och är det nåt som både hon och jag inte tycker om så är det att vara på stan sent en lördagkväll. Och tiden den bara sniglade sig fram.


Till slut när den äntligen kom hem till henne, kunde vi äntligen ta det lungt. Vi såg lite av melodifestivalen innan vi gick och lade oss (vi gick till sängs ganska tidigt).


Ja, det är vad man kan sammanfatta min helg. Hoppas att ni har också haft det lika mysigt, och gett era käraste ett fint kort, det gjorde i alla fall jag.


Om det finns alla hjärtans dag-kort som man inte ska ge är frågan, men här ger komikern Robin Paulsson exempel på det.


Ha det :)


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards