RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg under november 2009

Av Robert - 6 november 2009 20:45

Nu är det helg, och det har varit en tuff vecka för mig och mina fötter. Det har varit ganska mycket att göra på Coop Extra, men det går lättare att jobba om man har trevliga kolleger och att det finns en radio i mejerikylen så man kan lyssna på ROCKKLASSIKER. Men gårdagen och idag har det varit ganska långa dagar, det blev 7 timmars jobb plus en timmes rast.Jag berättade för mamma hur mina torsdagar ser ut, att jag måste sitta i en skolbänk efter att ha jobbat i 7 timmar. Hon tyckte att det inte lät bra, med tanke på att måste vara pigg i skallen när man sitter där och det är man oftast inte efter jobbet för då vill man helst av allt ligga och sova. Och jag tänker berätta det för min ekonomilärare och lyssna på hur han tycker om det. Jag kan berätta att jag var halvt borta i skallen den lektionen, så igenligen är det inte mitt fel att det blir så.


Men nu sitter jag här, tillsammans med en skål chips och en halv liter läsk och tittar på idol för det finns inget annat intressant att titta på tyvärr, och imorron ska jag på disco med mina bästa kompisar. Så jag har en bra helg framför mig, hoppas att ni också får det.


Hej så länge ;)


 

En rätt mysig bloggmiljö jag har eller?

Av Robert - 5 november 2009 21:45

Det började med att jag vaknade 5.20 i morse som jag skulle göra och det gick faktiskt lättare än vad jag trodde, men det kan också bero på nyfikenhet för jag har nästan aldrig varit så här tidigt uppe förr. Jag såg på avstånd att det såg lite annorlundare ut på andra sidan fönstret och jag såg efter ett tag att det hade snöat och då tänkte jag först på att jag måste ha mina kängor och farsan lyckades ta fram dom så jag kunde ha på dom direkt.


På bussen på väg till jobbet var det inte en själ ute och när jag var framme på Navet hade det bara dykt upp 3-4 människor på bussen, och jag brukar lyssna på ROCKKLASSIKER på morgonen. Om ni inte har hört talas om den kanalen så är det 107,4 ni ska ratta in för att få lyssna på tidernas bästa rock. När jag var framme vid jobbet var det mindre snö där än där jag bor, men det fortsatte att snöa under dagen.


Det var som sagt torsdag och då var det inte så mycket jobb på jobbet, men det var ett jobb som jag fick av min chef och det var att plocka varor i mejeriet. Jag kan berätta att jag var mejeriansvarig när jag sommarjobbade där och då hade jag det uppdraget i två dar. Men jag tycker att det är mycket trevligare där nu för nu är det så att någon har satt in en radio där och lyckligtvis var den inställd på ROCKKLASSIKER, så då mådde jag alldeles utmärkt när jag var där och plockade.


När jag kom hem efter en rätt lång dag skulle jag gå in och se vem det var som vann fototävlingen på Mima-foto, och jag måste tyvärr berätta att jag inte gjorde det, och det är samma bild som pryder den här bloggens ovansida men den kommer ändå att vara kvar en tid för jag tycker att den är jättefin. Men efteråt när jag hade varit hos morsan och käkat middag så gick jag hem och då var det alldeles svart överallt, och när jag kommer så har min låtsasbrorsa tänt en massa värmeljus och då förstod jag att det hade blivit strömavbrott.

Det strömavbrottet varade i nästan en timme men nu har jag ström, annars kunde jag skriva allt det här.


Men nu är det snart fredag och den stundande helgen, och jag har tittat på väderprognoserna och jag kan säga att den här snön som ligger här nu kanske kommer att smälta bort, för temperaturen kommer att hålla sig över 0 grader men det kommer att inte bli någon sol tyvärr.


Må gott ;)


 

Så här kanske vintern i år kommer att se ut, det gjorde det i alla fall i fjol.

Bilden visar Sticksjön ovanför Sundsvall

Av Robert - 4 november 2009 18:00

Men i måndags kunde jag inte vara med på min allra första APU-dag för det var så att min rektor ville att jag skulle bli elevskyddsombud, vilket jag tackade ja till. Han ville ha nån som är med på Programforums alla möten och som är klok och ansvarstagande, och det skulle vara jag, och det kan man säga att jag är, om man jämför tillsammans med mina klasskompisar som inte tycks vara bättre. Men i alla fall så skulle jag gå en liten utbildning för det, och det tog bara en dag, så värst tungt var det inte. Det vi fick lära oss var att ett elevskyddsombuds främsta uppgift är att bevaka och rapportera till rektor om man skulle hitta fel i elevernas arbetsmiljö, men också lite till som jag inte kommer ihåg just nu.


Men jag kunde åka till min APU-plats dagen efter, och jag kan säga att det är precis som vanligt där när jag tänker tillbaka på min tid när jag sommarjobbade där i sommras.

Men det hade varit bättre om skolan tog mer hänsyn till min APU, för det är en kurs som inte tar ledigt bara för det är APU och det är företagsekonomin, vilket betyder att det blir en aning bökigt när man måste klara av skolan före eller efter APUn. Som till exempel på torsdagarna då Företagsekonomi börjar kl 15.15, så måste jag börja jobba redan kl 7 på morgonen. Och då måste jag gå upp 5,20 för att hinna med det som ska hinnas med, men som tur är blir det bara så en dag i veckan. 


Och jag hade prov i det ämnet, så vi får se hur det kommer att gå i fortsättningen, mer kan jag inte säga.


Nu lite Robert Gustafsson. Här gör han ett ganska skojigt tal någonstans, och lägg märke till att hans engelska blir en aning... äh döm själva, det är rätt roligt ;)

Cya.


Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards