RIM - Musik, naturfoto och bussar

Direktlänk till inlägg 19 november 2009

En helt vanlig torsdag

Av Robert - 19 november 2009 19:32

Torsdagarna är dom roligaste och dom jobbigaste dagarna som jag har framöver.

Här är kommer lite bilder av hur det kan se ut en vanlig torsdag.


 

Det börjar med att väckarklockan väcker mig 5,20. Är ganska morgontrött men eftersom jag känner mig själv så bra som jag gör så kommer jag att piggna till efterhand.

Frukosten består av en smörad dubbelmacka, en tallrik vaniljyogurt med Special K och en kopp te. Det är oftast teet som är det jag inte klarar mig utan känns det som, och så Sundsvalls Tidning förståss.

Jag brukar göra mig klar på bara en timme, och det brukar räcka för mig.


 

Bussen som går hem ifrån mig går kl 06,26. Och som ni ser är det fortfarande becksvart ute, och det är nog mörkret som gör att det känns tungt att gå upp och det gör det nog säkert för er också.

Och det är en fördel att bo vid en ändhållplats för då ser man när bussen börjar röra på sig och man slipper räkna ut när den är vid hållplatsen.

Är framme på navet i god tid när bussen till Nacksta går, och när man är ute så här tidigt så är det nästan folktomt vilket gör att bussarna håller tiderna som finns i turlistan.


 

Är framme på jobbet i god tid så att man hinner byta om till dom rätta kläderna, och det är inte bara rätt kläder som ska tas på.


 

Det är lite annat som ska tas på. Här är det skyddsskor, knäskydd och handskar.

När allt är på är det dags att börja jobba.


 

Idag torsdag är jag mejeriansvarig, och det innebär att jag helt enkelt ansvarar att varorna som kommer in kommer upp i hyllorna, att det är rent och snyggt, kollar så att det inte finns något som har passerat bäst före datum och så klart hjälpa kunderna. Men eftersom vi inte öppnar förän kl 8,00 så är det rätt så lungt i butiken och då har man tid att snygga till i hyllorna innan dom kommer in (närmare en timme).


 


Men en massa jobb kräver också mat i magen, håller på i fyra timmar innan det är lunchdags. Här är det en findus-rätt som dom inte har lyckats med så bra, därför att när den är färdig så blir såsen mycket tunn och rinnig, men det går ner ändå men det kan bli kladdigt.

Efter 45 minuter ska jag ner och jobba igen, ända tills mitt pass är slut.


 

Kl 15,00 är jag klar med jobbet men än så länge är dan inte slut, närmast är ett skolämne som börjar 15,15 och det är företagsekonomi som börjat bli riktigt svårt att hänga med i, dels för att man inte har någon lust att sitta i en skolbänk och glo efter en hel dags jobb. Men idag fick vi sluta lite tidigare, därefter är det bara att springa till Idrottsparken där bussen mot Granloholm går.


 

Därefter är det dags för veckans bowling-träning som börjar kl 17,00. Är rätt bra i bowling för jag har tränat i 7 år, och jag kan även säga att jag har ett SM-guld från en tävling i Nyköping tidigare i våras, men sedan dess har det inte blivit fler priser tyvärr men det kommer, vänta bara.


Efter det är dagen änligen slut, och jag kan berätta att du just nu har gått igenom vad som händer en vanlig torsdag, från morgon till kväll.


Ha det så gott ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Robert - 27 augusti 2015 23:39

  Trots att det har gått snart tre veckor sedan semestern 2015 tog slut så kan jag fortfarande inte sluta tänka, wow jag har haft semester utan att förlora pengar på det eller gå med ångset. Och då menar jag att under dom år jag har varit yrkesver...

Av Robert - 9 juni 2015 21:06

...en drygt 20 år gammal röd tvättkorg i plast, och första möbeln att äntra nya stället blev en soffa!     Under en veckas tid har det möblerats, installerats, borrats, skruvats, spikats och provkört i det som nu är "nya RIMs musikaliska verks...

Av Robert - 31 maj 2015 22:15

Då är snart nedräkningen nere på noll och redan imorgon kommer jag att för första gången att gå husesyn på nya adressen. Just nu finns inte mycket kvar, allt som gått att packa i flyttkartonger är numera i ett förråd på nya stället (32 stycken blev d...

Av Robert - 20 maj 2015 20:15


Från och med 1 juni gör Buss-Robban comeback på landsbygden, BR har fått förtroende att framöver köra i Njurunda igen. Det var i början på januari man omorganiserade trafiken och slog ihop Timrå norr om Sundsvall med Njurunda söder om stan och därmed...

Av Robert - 10 maj 2015 21:26

Ytterligare ett steg har nu tagits i detta projekt som jag valt att kalla för "Flytt 2015", nu är det klart med vilka om fått i uppdrag att ansvara för flytthjälp och flyttstädning. Till dom uppdragen har jag anlitat TSC (Teckenspråkcentrum) för fl...

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards