RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av Robert - 13 januari 2012 22:59

För en vecka sen fick jag ett telefonsamtal, det var från Coop Forum i Birsta som hade kontaktat mig. Ett halvår tidigare hade jag varit där som ett av dom platser där jag skulle lämna ifrån mig ett CV för jobb inom dagligvaruhandeln. Nu hade dom hittat mitt CV och personliga brev och anledningen är att dom söker fyra stycken extrajobbare, och jag hade blivit bokad till en sk gruppintervju.


Intervjun bestod av att jag och yterliggare ca nio sökande samlades i företagets konferensrum, i sällskap av tre repressentanter från arbetsstyrkan. Det var en färskvaruansvarig, en mejeriansvarig och en kolonialansvarig, två av dessa ställde frågor medans en dokumenterade. Frågorna som mötte oss fick vi svara utifrån våra tankar och erfarenheter kring att jobba på en stormarknad som Coop Forum.

Jag personligen känner att jag gjorde det mesta rätt, jag kom dit propert klädd med skjorta, mörka byxor och acceptabla skor. Mina övriga intervjuoffer kunde ha gjort vissa saker bättre. Många kom utan ens ett anteckningsblock eller kalender i handen. Även om man kanske efter en intervju inte har behövt användning för en sådan, är det alltid bra att ha en redo i fall någon viktig information måste skrivas ned, eller viktiga datum att komma ihåg.


Senast 20 januari ska samliga som blev intervjuade i torsdags bli informerande, då får man veta om man är en av dom som får vänta sig ett extrajobb på Coop, eller om man får vända sig om och fortsätta söka. Det är en nervpåfrestande väntan som kan leda antingen till hopp eller förtvivlan.


Och med detta inlägg fortsätter jag min spända väntan på svar, fortsättning följer.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards