RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 19 oktober 2011

Av Robert - 19 oktober 2011 23:35

Tisdag som sagt, och avslutningen av en period om fyra tisdagar där köket stod i fokus. Och det har varit både en underhållande och lärorik tid i köket, och dagen till ära fick jag med mig det som jag kanske behöver mest, ett gäng recept inklusive såser som jag har varit utan tills nu.



   


Överst syns min helt underbara och fylliga rosépepparsås, och den var makalöst god, så en vacker dag kommer mitt kök även här på Storgatan få bli fylld av dessa härliga dofter. Men det fanns även andra såser som skulle smakas, bland annat en stark apelsinsåssom var riktigt fin.


Men innan jag klev in i köket så gjorde jag debut som djurfotograf, och grunden är att en kompis till mig vill ha sina hästar på bild, och vem är bäst lämpad att ta sig an den uppgiften än just jag. Titta och bedöm själv!



                                                                        


Värt att veta är att från och lördag har denna sida uppehåll till den 2 november, under den tiden blir det inget bloggande, men Hemliga Svenska Rum kommer som vanligt att publiceras här utan uppehåll.


Med den lilla informationen och dom fina bilderna lämnar jag över till veckans avsnitt av Hemliga Svenska Rum, den här gången från inre delarna av Norrbotten.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards