RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 12 oktober 2011

Av Robert - 12 oktober 2011 00:17

Den 8 oktober var datumet, knappt en vecka sen Golfen blev såld, då var ägandepapperna skriva, pengarna betalade och vinterdäcken med. Och därmed var min andra bil min, en Volvo S40 T4, där T betyder turbo. Men visst är det lite förändringar jämför med Golfen.

1. Förarmiljön

Bättre stolar, bättre ryggstöd och bekvämare

2. Säkerheten

Rik på säkerhetsutrustning i form a ABS, antislir och sidoairbag.

3. Tekniken

Med en radio som har fler funktioner och MP3-ingång, en färddator som håller koll på det mesta som händer inuti bilen, får man bättre överblick


Och jag avslutade dagen med belåtenhet av dom 10 första milen och även att 11 olika personer har fått känna på den.


      

Volvo S40 T4                                 VW Golf


Men det finns en sak att anmärka på gällande när jag köpte bilen och det är ett utav dom misstag som man ska undvika, fick faktiskt veta att bilen var obesiktad och hade dessutom körförbud. Men turgubbe som man är fick jag tid hos Bilprovningen redan efter någon timme sen köpet, och sen var förbudet som bortblåst med dock ett fel, för låg inställning på stålkastarna.

Härnäst ska lysena fixas och dessutom ska en sliten panel vid reglagen bytas ut.


Nu vidare tillHemliga Svenska Rum och dom gamla gravvalven i Stockholm

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards