RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 27 januari 2011

Av Robert - 27 januari 2011 22:51

Tro det eller ej, men jag har hittat äntligen ett program för oss bilintresserade, eller i alla fall tycker det är skitkul att köra bil. Teknikens Värld har funnits som tidning sen 1948, och 60 år senare som TV-program på TV8. Nu har jag i och för sig inte sett programmet i själva kanalen, men på Teknikens Världs hemsida finns allt. Och jag har upptäckt en kul grej, att Honda Civic fick ett bra betyg av SVTs Trafikmagasinet, och även under ett begagnat-test i Teknikens Värld fick den bra betyg. Dessutom är designen väldigt spännande, titta bara.

Klicka för att förstora bilden!

Kan bli en bil som så småningom jag även kan tänka mig, men så är frågan om den kommer att bli en bil till rätt pris. 2006 års modell hade sjunkit från drygt

200 000 till 160 000, och kanske lite till borde den sjunka för att bli en acceptabel bil i framtiden, tycker jag.


Men det finns såklart fler bilar att gå igenom, jag har bara gått igenom en liten del av vad som finns hos Teknikens Värld. Tidningen har trots allt funnits sen 1948, och det betyder massor utav reportage, som jag inte ens känner till.


Så nästa gång jag får tid, ska jag ta en ordentlig titt i arkivet. Kanske hittar jag min egen VW Golf i nån utav spalterna eller testerna.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards