RIM - Musik, naturfoto och bussar

Alla inlägg den 3 januari 2011

Av Robert - 3 januari 2011 23:53

Nu när fyrverkerierna har lagt sig och både människor och djur har pusstat ut efter allt hålligång så kommer här årets första inlägg.

I förra inlägget berättade jag om hur 2010 var rent musikmässigt. Den här gången tänkte jag berätta hur 2010 var händelsemässigt, och de händelser som påverkat mig kanske mest personligen är dom här.


Körkortet

I april blev det så dags, nu ville både jag och farsan att jag skulle greja de här med körkortet, så i april efter cirka ett och ett halvt år bakom ratten med en övningskörnings-skylt  därbak blev jag så inskriven på körskolan. Och sen ungefär ett halvår senare blev det klart, på först försöket dessutom på både uppkörning och teori, vilket jag från början trodde var helt omöjligt. PÅ teorin skulle man ha 52 rätt för at bli godkänd, mitt resultat var 59. Och under uppkörningen klarade jag allt med gott resultat genom att inte ha en enda anmärkning. Det var tänkt egentligen att jag skulle bli klar med allt ett halvår tidigare, men bättre sent än aldrig som det heter.

Och två månader senare blev jag ägare till en VW Golf, ett stort steg mot frihet.


Förhållandet

I maj kunde inte ni säkert ha undgått det som hände i maj, ett halvår långt förhållande tog slut. Och även om det kändes väldigt svårt och jobbigt så kom både jag och min dåvarande flickvän över det hela (så småningom), och då kanske talesättet "tiden läker nästan alla sår" passade in väl. Men i och med detta kunde jag fokusera ännu mer på det som varit dött sedan 2007, nämligen musikskapandet. Det är nu bättre än någonsin och den fick fart tack vare det förhållandet. Och det har jag gjort klart för henne, vilket hon vet. Och musiken kom också till pass när ångesten var som störst.

I maj noterades också den högsta siffran för unika besökare i denna bloggs historia, 166 stycken.


Investeringen

När musikskapandet kom igång efter ett långt uppehåll, så fanns tanken att utveckla och framför allt börja om på nytt. Först kom porta-studion som var en medelväg mot en inspelningsmöjlighet, men den räckte inte långt. När så nya friska pengar kom från sommarjobbet i augusti, så investerades en synth, ett inspelningsprogram och ett ljudkort. Och därmed en väg till bättre och framförallt fler inspelningar med mer möjligheter. Och det skulle också fortsätta, för idag så tillbringar jag mer tid än någonsin med att stå vid synthen och skapa musik.


Flytten

Under våren blev det tyvärr klart, farsan flyttar till ett nytt jobb och även till en annan stad 40 mil bort från Sundsvall, fast den stad som han flyttade till är inte helt främmande för mig, faktum är att farmor och farfar bor också där, den staden heter Strängnäs. Och eftersom han flyttade så betydde det att jag också måste flytta mig, in till mamma som bor i samma stadsdel fast lite mindre.

         

Från början trodde jag att eftersom jag får mycket mindre svängrum så skulle det bara bli ett dåligt resultat. Men så blev det inte, efter mycket planering och noga igenomtänkt möblering så blev resultatet bättre än väntat. Fast visst önskar jag att jag hade mer utrymme, för lite trångt är det vissa gånger.


Japp, det var mitt 2010, hoppas att du också har haft ett 2010 som varit jättebra. Nu börjar jag om och önskar er en god fortsättning på det nya året.

Presentation


Hej och välkommen till en bussförares blogg.
Det var under 2012 som jag antog utmaningen att plugga till bussförare vid Liljaskolan i västerbottniska Vännäs, tre mil utanför Umeå. Jobbar idag inom lokaltrafiken i Sundsvall

Länkar

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards